Oljens Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg skal brenne et par filmsnutter på DVD og ønsker en formatering og et filformat som er tilgjengelig for flest mulig operativsystem og ulike dvd-spillere. Hvilken programvare er egnet, hvordan gjør jeg det, og er det lurt å brenne filmsnuttene i flere format? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hva med DivX formatet? DivX kan spilles av på Windows, Mac og Linux systemer. Samt en rekke stue DVD spillere også klarer å spille av DivX formatet. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Er det noen som helst grunn til å lage noe annet enn en standard-DVD som alle kan spille av? DivX er helt irrelevant hvis det er snakk om noen snutter og egner seg kun hvis man må foreta en enorm reduksjon av filstørrelsen, som f.eks. å spille inn en tre timers film på en CD-plate. De aller fleste stuespillere takler ikke DivX, og på PC etc må man installere kodeker. Så mitt forslag er å lage MPEG2-filer og brenne en helt vanlig standfard DVD. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Er det noen som helst grunn til å lage noe annet enn en standard-DVD som alle kan spille av? DivX er helt irrelevant hvis det er snakk om noen snutter og egner seg kun hvis man må foreta en enorm reduksjon av filstørrelsen, som f.eks. å spille inn en tre timers film på en CD-plate. De aller fleste stuespillere takler ikke DivX, og på PC etc må man installere kodeker. Så mitt forslag er å lage MPEG2-filer og brenne en helt vanlig standfard DVD. 9569501[/snapback] Det han sa.. MPEG fungerer fint på så og si alt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå