Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

registrer av bil på andre enn kjøper

aklla

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en ny bil, men har ikke lyst til å ha forsikring på meg, da dette fort blir 2-3 ganger så dyrt som hvis jeg setter dette på faren min.

Problemet er at bilen står i bergen, jeg i oslo og faren min ett godt stykke unna meg igjen.

Jeg tenkte jeg skulle dra til bergen i helgen, men det er uaktuellt å ta med faren min.

Er det mulig at jeg kjøper bilen og setter forsikring på faren min, evt noen annen måte å få bilen over på han, uten større utgifter...

edit: trenger ikke leksjoner om at jeg burde ha forsikringen på meg selv og lignende.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsikringen må stå på han som bilen er registrert på, altså eiger av bilen! Så far din må eige bilen!

Tror ikke det er noe videre stort problem, du må sikkert bare ha med en underskrift og bekreftelse på at du henter bilen på vegne av far din! Det er jo fullt lovlig...

Lenke til kommentar
Forsikringen må stå på han som bilen er registrert på, altså eiger av bilen! Så far din må eige bilen!

Tror ikke det er noe videre stort problem, du må sikkert bare ha med en underskrift og bekreftelse på at du henter bilen på vegne av far din! Det er jo fullt lovlig...

9569029[/snapback]

Finnes det noe standard-skjema eller lignende for dette eller?

litt OT, men kanskje dere vet, er det noe problem å ta med større summer penger på fly?

Lenke til kommentar

9569029[/snapback]

Beklager å si det men sånn er det faktisk ikke lenger, forsikringen kan stå på en annen persom en den som eier bilen.

Jeg hadde nettopp dette spørsmålet oppe hos Gjensidige og kundebehanler måtte faktisk sjekke selv men konklusjonen var at forsikringen ikke måtte stå på eier av bilen nå lenger.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jada-jada: Det virker jo egentlig logisk at det er slik, om noen andre vil betale for skadene jeg gjør på andre/bilen, samt betale for min forsikring så har vel forsikrings-selvskapet ingenting med det, så lenge de får pengene sine...

Det er forresten gjensidige jeg skal bruke...

Lenke til kommentar

9569029[/snapback]

Beklager å si det men sånn er det faktisk ikke lenger, forsikringen kan stå på en annen persom en den som eier bilen.

Jeg hadde nettopp dette spørsmålet oppe hos Gjensidige og kundebehanler måtte faktisk sjekke selv men konklusjonen var at forsikringen ikke måtte stå på eier av bilen nå lenger.

9569085[/snapback]

Sinnsykt greit å vite! Forsikringsselskapene er nok som du sier ikke veldig klar over dette da, siden eg sjekket det for et par mnd siden og da var det ikke noen alternativer hos gjensidige, men så påstod ikke eg noe og gav meg lett da...

Gooooodi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...