vargaz Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg er på utkikk etter et nytt kabinett til stue-maskinen min. Kravet er at det skal være pent, og passe inn i tv-benken. Pent kan jo være så mye, så jeg kommer med et bilde av stuen etterhvert, eller i alle fall av tvkroken. Pris er egentlig ikke spesielt nøye, så lenge det er innenfor rimlighetens grenser, er selvsagt villig til å betale litt mer for litt finesse. Tenker først å fremst en toppris på rundt 1 500kr, det trenger selvsagt ikke å koste det og det kan selvsagt koste mer, men bare for å gi en liten antydnig. Er det noen som har noen tips til meg? Det som er viktig for meg i riktig rekkefølge *Utseende *Kjøling (med det tenker jeg spesielt på bråk som kommer med det. Viktig med store vifter, som kan gå på lav RPM, ikke 3x 60x60 vifter. ) *Plass (Tenker på hvor mye plass det er i kabinettet helt egentlig, er jo flott med flere enn 2 5 1/2 brønner.) *Pris Maskinen står nå i et lite Antec kabinett som er lettere hjemmemodifisert for å klare å få ned temperaturen, det er ikke noe heftig hardware som skal inn, men endel vifteløst utstyr, og derfor er jeg avhengig av muligheter for å kjøle godt med store utvendige vifter. Om man får kjøpt "trakter" til kabinettet er det absolutt å foretrekke, da får man jo kontrollert luften mye bedre. Det nåværende kabinettet er Micro-ATX, det nye trenger ikke å være større, men det hadde jo vært flott, med tanke på plassen som er satt til side til stue-pc i den nye tv-benken. Kult hadde det jo også vært om noen kunne sett helheten før meg da... slik at de kunne sagt om jeg får plass til Stereo anlegg i den samme hyllen, det hadde absolutt vært å foretrekke. På det nåværende tidspunkt er det bare et gammelt stereo anlegg som står tilkoblet. Som sagt, bilde kommer i 10-11 tiden i dag. Men tar gjerne imot forslag til kabinett i mellomtiden. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Her er det et bilde til venstre er den gamle stereoen, til høyre er den nåværende stue-PC-en. I midten ligger det bare en gammel radio som dekorasjon. Det nye kabinettet skal helst inn der Radioen står nå, altså over de 2 skuffene. Og for all del, ser det er mange som har vært inn å sett på denne tråden, skriv da vel.. ingen forslag er for dumme, jeg er interesert i å se på forskjellige muligheter.. Endret 25. september 2007 av vargaz Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hva med Antec Fusion V2 Denne kjøles med 2x 120mm vifter, og skal etter det jeg har les i diverse tester kjøle godt og være svært stillegående. Utseende kan vell heller ikke klages for mye på. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Det Antec-chassiet er ikke dumt, men har sine begrensninger da du bare kan bruke MicroATX kort i den. Selv har jeg Zalman HD160 som jeg er VELDIG fornøyd med, men det koster en del mer! Men da får du også med fjernkontroll for å styre MediaCenter med. Det er også silikon-foringer for å dempe vibrasjoner fra harddiskene. For-montert 2x80mm vifter i bakkant, plass for vifte i undersiden for kjøling av harddisker, om du har PSU med 120mm vifte så kan denne ta luften eksternt gjennom luftehull i siden, og på andre siden kan man (har jeg) festet en 120mm vifte med dobbeltsidig tape. Stilrent og i 100% aluminum. Fins i sort og sølv: https://prisguiden.no/product.php?productId=42470 Glemte å nevne at du da får med minnekortleser også, som ikke Antec-modellen har! Endret 25. september 2007 av pstub Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Ser jo veldig bra ut de dere nevner, trenger ikke minnekortleser og det er allerede montert Micro-atx hovedkort, som jeg ikke har noen planer med å bytte ut... men skulle hatt noen skikkelige bilder og mål på antec fusion 2.. de ser jo veldig pålitelige ut.. fjernkontroll har jeg, skal også kjøpe meg et media center tastatur nå tenkte jeg. Kan sikkert komme med noen mål på hvor stort det hullet er, for å se om vi finner noe som passer godt.. kan jo hende at det skal noe oppå den senere også. Endret 25. september 2007 av vargaz Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Må likevell få legge til at det kabinettet jeg har nå, det er også antec, og det er noen av løsningene som er så sinnsykt idiotiske at jeg nesten har mistet helt troen på antec. Det kabinettet jeg har nå, vil jeg ikke omtale som noe annet enn jalla. Det ser ok ut på bilder, men i virkeligheten er det skjitstygt, plastikk som skal se ut som aluminium, det holder rett og slett ikke mål. Endret 25. september 2007 av vargaz Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 pstub er det et "lokk" utapå DVD slotten? slik at ikke den stygge DVD rommen min kommer fram i det stilrene designet? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Da har jeg tatt en råkvikk avgjørelse, det ble litt dyrt, men det får jeg leve med. Kjøpte dette for de som lurer. http://www.cooltek.se/index.php?view=product&prod=42 Lenke til kommentar
pstub Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 pstub er det et "lokk" utapå DVD slotten? slik at ikke den stygge DVD rommen min kommer fram i det stilrene designet? 9570747[/snapback] Det følger med en front som du setter på DVD-skuffen ja. Det er ikke en som felles ned som det er på mange andre, men rett og slett bare hull for skuffen, og da med matchende aluminiumsfront. Funker gull. Har selv bygget 3 HTPC'er med dette kabinettet og alle er storfornøyde! Lenke til kommentar
pstub Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Da har jeg tatt en råkvikk avgjørelse, det ble litt dyrt, men det får jeg leve med. Kjøpte dette for de som lurer. http://www.cooltek.se/index.php?view=product&prod=42 9572459[/snapback] Det var faktisk utrolig lekkert og så smar ut! Får man spørre hva du måtte betale for det? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Koster i utgangspunktet 4 000kr, men var på timestilbud på netshop, så kostet kun 2 600. Litt kult med LCD display på kabinettet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå