Phreud Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Nå trenger jeg hjelp Kjøpte meg en ny media-PC i går for å koble mot min LG LY95 TV. Maskinen er satt opp med Asus M2NPV-VM hovedkort med AMD Athlon 64 X2 5200+ og 2GB minne. Skjermkortet er XFX 7600GS 256MB HDMI PCI-e Silent. Problemet mitt kommer på klarheten på TV bildet. Når jeg setter oppløsningen til 1080p blir bildet mye mer uklart enn hvis jeg har oppløsningen på f.ex 1600x1200. Det hjelper heller ikke at jeg setter TV'en på 1:1 Pixel, noe jeg bare kan gjøre ved 1080p oppløsning. Har lastet ned siste driver jeg fant for dette kortet direkte fra NVIDIA. Har noen opplevd noe tilsvarende og funnet en løsning på, vil jeg være svært takknemlig for å få svar. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Har du en "infoknapp" på fjernkontrollen som kan vise hvilken oppløsning bildet er på? Har det på min, og det viste seg at når pc`en skulle sende 1920x1080 så sendte den en annen oppløsning. Foreslår at du oppdaterer driverne til skjermkortet, såfremt tv`en din støtter 1:1 pixel 1920x1080 via hdmi. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Jeg antar at du bruker HDMI-kabel mellom maskinen og TVen? En dårlig VGA-kabel beskriver i alle fall de samme problemene som du har her. Endret 25. september 2007 av PTRN Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 pass på at windows ikke har satt skjermen på 59Hz, Den skal stå på 60Hz men hender at ved høy opplsøninger at denne faller ned 1hz, da kan du også få uklarheter i bildet... Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Er det kun TV-bildet som blir uklart mens andre videoer, desktop etc vises bra? Hvilket TV-kort har du, sett hz til 50, er det som gir best bilde hos meg (Samsung M86 40") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå