Gå til innhold

PC2100 CAS 2 og PC2700 CAS 2.5 samtidig

Guffen Duck

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 ram brikker som jeg har tenkt a bruke på et asus nvidia socket a hovedkort (A7N266-E). Brikkene er PC2100 CAS 2 256MB og en PC2700 CAS 2.5 512MB

Er det noen forskjell på vilken brikke som står i sport 1. Blir høyeste minnefrikvens 266 med CAS 2.5?

Er det bedere å kjøre en PC2100 CAS 2.5 256 MB sammen med PC2700 brikken?

Jeg har en AMD 1800+ CPU så jeg har ikke mulighet til å bruke 333 mhz.

Takker for alle svar. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville ikke anbefalt å kjøre disse samtidlig. Noen systemer kan bli ustabile, andre ikke.

_______

Det som står ovenfor høres veldig rart ut i mine ører. Eneste retningslinjen jeg forstår i det tilfellet er at ingen kjede er sterkere enn dens svakeste ledd ... :-?

En RAM-brikke går ikke for egen maskin. Det er mulig jeg har misforstått, - men om jeg kjører en av mine DDR-PC400-brikker på en 133Mhz CPU vil de jo "gå" på 133Mhz = DDR-PC266. Dersom den blir parret med en DDR-PC266-brikke vil jo det funke helt greit, på DDR-PC266-hastighet, - eller på den hastigheten den svakeste brikka tåler.

Jeg ville finne ut hva brikkene tåler av hastighet og CAS, - og det har du spesifisert. Begge brikkene dine tåler altså DDR-PC266 og begge brikkene tåler altså CAS 2,5. Ergo er det ingen problemer å kjøre den kombinasjonen.

Dersom du skal (vil/kan?) overklokke minnet ditt, kan du bare forsøke om du kan øke hastigheten på CAS 2,5 og se hvor høyt du kommer. Så kan du jo gjøre det samme på CAS 2. Da finner du jo ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...