Sitronkake Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hei, jeg har en Sony Ericsson K800i som jeg bruker mye til musikk. Her om dagen tenkte jeg at jeg burde skaffe en lader til telefonen for å ha i bilen, samtidig som jeg vurderte hvilken CD/MP3-spiller jeg skulle installere i bilen. Er det noen måte å slå sammen disse to på? Det ideelle ville vært å kunne hatt telefonen i en holder på dasjbordet, og så kunne jeg ladet telefonen samtidig som den spilte av musikk i stereoanlegget. Et par minnekort på 4 GB er for meg mye bedre enn å tukle med CD-er. Det er også mye enklere å lage playlister på telefonen enn det er i bilen. Noen forslag? Mvh Sitronkake Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det første du må tenke på er at telefonen din ikke er i stand til å drive særlig store høytalere. Dermed så trenger du en forsterker. De fleste spillerene til bil har en auxillary-inngang. Denne må kunne brukes. Det du trenger er en omformer fra lydutgangen på mobiltelefonen til aparatkabel som er koblet til forsterkeren. Når dette er sagt så er det viktig (avhengig av forsterkeren/spilleren som brukes) å passe på at du ikke har for høyt volum ut fra telefonen da du kan svi forsterkeren i spilleren med dette. Jeg er usikker på hvor mange spillere som har vern mot for høy inngangsspenning på auxillary-inngangen. Nå er jeg usikker på hvilken kobling K800i bruker for å koble til hodetelefoner. Hvis det er en standard mini jack eller venner så finnes slike i de fleste elektronikkforretninger med godt utvalg. Hvis den bruker en propertiær (staveleif?) tilkobling så blir det fort verre å finne noe brukbart. Husk at det er forbud mot å bruke håndholdt mobiltelefon i bil (hvis jeg har lest loven riktig) så det betyr at du må montere telefonen fast i et stativ av noe slag for at dette skal være lovlig. Alternativt er å få tak i en spiller som kan lese minnekort. Mener på å ha sett dette. Da er det bare å flippe minnekortet over når du setter deg i bilen. Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Takk for mange gode råd og tips! Sjekket Sony Ericssons nettsider, men det ser ikke ut til at de produserer det jeg er ute etter. K800i bruker standard Sony Ericsson utgang, dvs samme plugg som laderne. Sær plugg. Når det gjelder overganger regner med jeg trenger noe slikt som dette eller dette. Har generelt lite peiling når det gjelder lydanlegg. Behøver jeg en seperat forsterker i tillegg til en CD/MP3-spiller, eller har de fleste forsterkere AUX-inngang? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Meiner eg har sett cd-spillere som kan spille musikk via bluetooth, er kanskje eit alternativ? Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Meiner eg har sett cd-spillere som kan spille musikk via bluetooth, er kanskje eit alternativ? 9568643[/snapback] Det hadde utvilsomt vært et bra alternativ! Såfremt alt kunne styres via mobilen. Spillelister osv. Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg har en bilstereospiller tilsvarende denne: Den har Aux inngang i fronten. Bruker bare en mini-jack fra telefonen. Veldig enkelt og greit. Sony CDX-GT111, men de har flere modeller med aux inngang i fronten. Sjekk sony.no Lenke til kommentar
mortengutt Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Sony lanserte nå her tidligere i år (eller sent i høst ifjor, husker ikke) en bilstereo med A2DP som gjør at du kan spille musikken trådløst uten noen ledninger. Burde jo heller kjøpe den da, mye enklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå