jonnis Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hei har lyst på lengre rekkevidde på kontrollen til wii.. når eg sitter i sofaen så "hakker" pekkeren på skjemeren.. men tar eg bare å strekker ut armen mot tven.. så går det vekk.. Ser jo at de selger wireless sensor bar til wii som skal ha lengre rekkevidde.... men faen da.. eg har ikke lyst på noe som eg må gå å ta av og på.. og i tilleg bytte batterier hver gang eg skal spille.... Er det noen som kan si meg hvor eg kan få kjøpt en sensor bar som ikke bruker batterier og gir meg lengre rekkevidde?? eventuelt fortelle meg hvor eg får kjøpt ir dioder så eg kan bygge meg en selv som er kraftigere? helst en nett side.. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Sensorbaren har en ganske lang kabel da.. hva med å flytte den nærmere der du sitter (uten at jeg vet hvordan det ser ut)? Du kan også justere styrken opp og ned. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ja, kabelen er jo nesten griselang, så jeg ser ikke helt problemet. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 For min del så ville det bli minst like mye styr å flytte sensorbaren nærmere. I stedet for å flytte stolen nærmene, så må jeg få tak i et bord til å sette foran TVen som sensoren kan stå på. Nytter ikke å flytte TVen nærmere siden da blir det røsket ut en del kabler. Mulig jeg misforsto deg nå Neshaug, men kan du justere styrken på sensorbar, slik at den får lengre rekkevidde? Hvor får man kjøpt sensorbar med lengre rekkevidde? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Altså, for de som misforstår her. Sensorbaren har ingen styrkejustering. Sensorbaren er bare to infrarøde lyspunkter. Alle sensorer ligger i Wiimoten. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Prøvd å stille sensoren i Wii Options? Menyen heter vel Sensetivity. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Sensitivity har ingen ting med rekkevidden å gjøre, den gjør akkurat samme nytten som å skru opp og ned på mousespeed i windows. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Så hvis du ønske deg lengre rekkevidde, så må du gå til anskaffelse av en sensorbar med lengre rekkevidde enn den som følger med konsollen? Antageligvis 3rd party? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Om du med en slik 3rd party "sensorbar" får sterkere infrarøde dioder, kanskje ... jeg vet ikke. Sånn som det er i dag så vil jeg tro mye av grunnen til at det blir dårlig signal når du står/sitter litt lenger i fra sensorbaren er fordi Wiimoten fanger opp andre lyskilder i tillegg. F.eks. så var sollyset et stort problem for meg når jeg var hjemme hos familien min i sommer. Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg synes det er en latterlig rekkevidde, og at det burde fikses snarest. Forslag som å flytte sensoren nærmere fordi den har så lang ledning er enda latterligere. Jeg har en sofa med en helt normal avstand til tven. Tven er ganske stor så det funker ikke å sitte nærmere. Skal jeg da sette en krakk mitt i stua som jeg skal sette sensoren på? Greit at de kjører en greie med at grafikk ikke er det viktigste, men de kan da i det minste tilrettelegge litt for oss med store tver og ei stue man ikke kan fylle med skrot. Dette kan nok gå hos fjortiser som fortsatt bor på det lille gutterommet sitt og har masse skitne klær de kan sette sensoren på. Men siden siden wii skal appellere til alle aldre burde de faktisk gjøre tilrettelegge for de stuene man ser på wii trailerene også. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Lang rekkevidde snakker vi egentlig om her? Jeg sitter feks 3m unna Tv'en uten ett eneste problem. Hva med dere andre? (Hos en venn sitter vi minst 4m unna, funker likebra) Og som trådstarter skriver: "opplever at den hakker, men funker fint når jeg strekker meg nermere" Er samme problem jeg hadde, før jeg stilte til riktig sensor. I mitt tilfelle 3 på skalaen. Endret 25. september 2007 av Zelkin Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg snakker 2,5 - 3m. Må innrømme at jeg ikke hadde stilt inn sensitivityen etter jeg fikk inn den nye tven. Stilte den nå (5 på skalaen), og det ser ut til at det funker bra. Kanskje jeg kjører i gang wiien oftere nå... Så nå kryper jeg til korset. Unødvendig at jeg fyrte meg sånn opp i sted. Tabbe! Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Sensitivity har ingen ting med rekkevidden å gjøre, den gjør akkurat samme nytten som å skru opp og ned på mousespeed i windows. 9571505[/snapback] Nei, ingen ting ^^ Så bra at problemet løste seg hos deg buktus, nå håper jeg bare trådstarter, jonnis, har fått løst det også! Endret 25. september 2007 av Zelkin Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Sensitivity er hvor følsom mottakeren skal være. Juster den opp eller ned alt etter behov så skal det bli andre boller Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Sensitivity er hvor følsom mottakeren skal være. Juster den opp eller ned alt etter behov så skal det bli andre boller 9574956[/snapback] Med andre ord litt med rekkevidden å gjøre ? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Sansynligvis. Når du justerer den ser du at de to flekkene blir større og mindre Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg sa jo at han kunne justere styrken opp og ned. Er ganske mange som har mye meninger uten faktisk å basere noe som helst på fakta her på forumet. Er også lei "fjortiss" referanser, og det var godt å se at det finnes folk som unskylder seg når de tar feil. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hmm, er litt i dårlig humør i dag ser jeg.. Uansett, som Thor påpeker, sensitivity under "sensorbar" i wii menyen har med hvor motakelig for lyskilder wiimoten skal være. Sitter du med mange lyskilder rundt deg, f.eks vindu med sollys, lyspærer osv. kan du plassere deg nærmere sensorbaren og skru ned sensitivity. Dette medfører at wiimoten ikke fanger opp de andre lyskildene som forstyrrer lyset fra sensorbaren. Sitter du i et rom med lite lyskilder kan du skru opp sensitivity og følgelig vil wiimoten få lengre rekkevidde. Alt dette er også påpekt i manualen, som de fleste ikke gidder å sette seg inn i. Dette har ingenting med rekkevidden på selve bluetoothsenderen i wiimoten, som registrerer knappene man trykker på. Lenke til kommentar
jonnis Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Når eg ligger på sofaen så er eg sikra 4meter unna tv.. Tar eg hånden fram en halvmeter.. så går problemet med hakkingen vekk.. Helt enig om at å flytte sensorbaren nærmere er uakktuelt.. skal eg liksom ha en krak midt i stuen som sensorbaren skal stå på.. hadde jo sett klokt ut.. Lurer litt på om eg skal kjøpe en av de sensorbarene de selger som skal gi lenger rekkevidde.. og så åpne den opp og fjerne batteriene.. for å lodde inn en omformer isteden med riktig volt.. sånn at eg slipper de dumme batteriene.. lurer på hvor mye volt det kommer ut av orginal utgangen på wiien?? noen med volt meter som vil måle? ikke kortslutt wiien no da! Og eg har stilt på sensorbaren på setup! funker ikke bedre! skulle vært flere hakk over 5 Endret 29. september 2007 av jonnis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå