streeter Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Hei, har et litt mystisk problem som jeg håper er lett å fikse. Maskinen fungerte smertefritt med vista (vista var smerte, men ikke maskinen), til den plutselig kom opp med feilmelding som sa ca: "checksum does not match computed checksum". Tenkte at dette var mystisk og kjørte ubuntu livecd for å se om jeg kunne finne ut av problemet. Klarte ikke å boote ubuntu heller. Noe som gikk helt fint tidligere. Så prøvde jeg å formatere og installere XP, men fikk blåskjerm under installasjonen. Tok ut en minnebrikke, og alt fungerer igjen. Har prøvd vekselvis med hver av de to brikkene jeg har, og de fungerer hver for seg. BIOS er siste versjon. Teller opp minnet litt rart. Det den teller opp og installed memory er litt forskjellig når begge brikkene står i. Skal forske på hvordan dette er når jeg kjører brikkene hver for seg. kommer med en edit. Som sagt, fungerte fint en periode. Mulig at det var første reboot etter installasjon av daemon tools at ting sluttet å fungere. Noen som har en ide om hva som er galt og hva som må gjøres for å fikse? Systemet er som følger: Hovedkort: ASUS M2N32-SLI Deluxe/Wireless Edition Minne: Geil 2x1024 DDR2 PC6400 4-4-4-12 Skjermkort: Asus geforce 8500 silent Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4400+ Endret 25. september 2007 av streeter Lenke til kommentar
streeter Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Kan jo legge til at det fungerer å kjøre begge samtidig single channel... skal kjøre memtest å se hva som skjer. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 memtest rapporterer 100-vis av feil på den ene brikken og ingen på den andre, så da er vel saken klar. Får begynne å skrive mail... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå