bar10r Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 ipod classic og ipod video er det noe forskjell på de to.Har idag creative vision M 30 gig.Men synes det er lite.Lurer på å kjøpe en ipod 80 gig.Like mye til musikk som til film Har en god del filmer som jeg har rippet til avi format.De sklir lett inn i creativen.Vil det være like lett på en ipod? har også tv kabel til min creative.noen som vet hva kabelen til tv for ipod heter?Og noen tips om hva den vil koste eller hvor det lønner seg å kjøpe den Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) ipod classic og ipod video er det noe forskjell på de to.Har idag creative vision M 30 gig.Men synes det er lite.Lurer på å kjøpe en ipod 80 gig.Like mye til musikk som til filmHar en god del filmer som jeg har rippet til avi format.De sklir lett inn i creativen.Vil det være like lett på en ipod? har også tv kabel til min creative.noen som vet hva kabelen til tv for ipod heter?Og noen tips om hva den vil koste eller hvor det lønner seg å kjøpe den 9568489[/snapback] iPod Classic er ny utgave av iPod video. Du kjøper ikke noe annet enn iPod Classic nå. http://www.amobil.no/artikkel/mp3-spillere...c_og_nano/42995 Edit: Nei, dessverre kan du ikke spille av avi-filmer direkte på iPod'en. Du må konvertere de til riktig apple-format. (MPEG-4 Video) Endret 24. september 2007 av DrPhlux Lenke til kommentar
SRD Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Tror iPoden har dårligere skjerm, den mangler radio, diktafon. Tror at den også har dårligerer lydkvalitet. Du må også konventere alle videoene, og etter det jeg har hørt tar det veldig lang tid å konventere en video til iPod. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Om du tenker på å kjøpe en iPod av "classic" typen (enten en brukt video eller e ny classic) så er det noen forskjeller du skal kjenne til. 80GB video og 80GB Classic er to vidt forskjellige spillere. 80GB Classic er tynnere enn den gamle 30GB video, som igjen betyr at den er omtrent 5mm tynnere enn 80GB video. Det er stooor forskjell. Lydkvaliteten på video og Classic er også som himmel og jord. Det er ikke fordi Classic er enestående god, men fordi video var elendig dårlig. En av grunnene til det er at videoen hadde en sånn fordømt suselyd i hodetelefonene bare du koblet de til. Classicen og Vision:M føler jeg ikke det er så enorm forskjell på. Lydkvaliteten er omtrent den samme, skjermen på Creativen er bedre på papiret, men må innrømme jeg er litt splittet. For min del var det lagringsplassen og den fysiske størrelsen som gjorde susen. 30GB Vision:M er tross alt 2cm tykk. Til sammenlikning er en 160GB Classic 1,35cm tykk. 5,34 ganger større harddisk var jo også en gledelig overraskelse. Men om vi ser på 30GB Vision:M VS 80 GB Classic så er altså Classicen halvparten så tykk, har over dobbelt så stor harddisk og over dobbelt så god batteritid (14 timer musikk VS 30 timer musikk). Trenger du plassen kan jeg anbefale Classicen. Trenger du enormt mye plass er min anbefaling en 160GB Classic. Trenger du derimot ikke så mye plass ville jeg heller kikket på en Cowon iAudio D2 for å være ærlig. Beste lydkvaliteten jeg har vært borti. Lenke til kommentar
bar10r Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 det hjalp meg mye i min jakt på ny spiller.Takk for gode innspill Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Lydkvaliteten på video og Classic er også som himmel og jord. Det er ikke fordi Classic er enestående god, men fordi video var elendig dårlig. Hvor har du det fra at lyden fra iPod video er elendig? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Lydkvaliteten på video og Classic er også som himmel og jord. Det er ikke fordi Classic er enestående god, men fordi video var elendig dårlig. Hvor har du det fra at lyden fra iPod video er elendig? 9605297[/snapback] Det hjalp å ha en i 2 måneder. Man må spille på relativt høyt volum for å overdøve susingen spilleren genererer i hodetelefonene. Bare ha på deg hodetelefoner uten at de er koblet i iPoden. Så kobler du i hodetelefonene så skjønner du hva jeg mener. Det er sikkert ikke et problem med mindre man er kresen, men når jeg betaler 2000 kr + for en mp3-spiller så forbeholder jeg meg retten til å være kresen. Den er nå solgt. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det hjalp å ha en i 2 måneder. Man må spille på relativt høyt volum for å overdøve susingen spilleren genererer i hodetelefonene. Bare ha på deg hodetelefoner uten at de er koblet i iPoden. Så kobler du i hodetelefonene så skjønner du hva jeg mener. Det er sikkert ikke et problem med mindre man er kresen, men når jeg betaler 2000 kr + for en mp3-spiller så forbeholder jeg meg retten til å være kresen. Den er nå solgt. Rart. Har ikke disse problemene med min iPod Video. Synes også lydbildet er absolutt bra, med både dybde og "varme". Dvs. absolutt ikke "elendig". Derimot greier jeg ikke lyden på den nye iPod Classic'en. For lyst lydbilde, med en metallisk zzz diskantlyd (høres spesiellt på lysere damestemmer). Og ja, jeg er kresen på lyd, jeg også. Det er bare det at ører og opplevelse av lyd er forskjellig. Derfor blir det feil å slakte noe på generellt grunnlag. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det hjalp å ha en i 2 måneder. Man må spille på relativt høyt volum for å overdøve susingen spilleren genererer i hodetelefonene. Bare ha på deg hodetelefoner uten at de er koblet i iPoden. Så kobler du i hodetelefonene så skjønner du hva jeg mener. Det er sikkert ikke et problem med mindre man er kresen, men når jeg betaler 2000 kr + for en mp3-spiller så forbeholder jeg meg retten til å være kresen. Den er nå solgt. Rart. Har ikke disse problemene med min iPod Video. Synes også lydbildet er absolutt bra, med både dybde og "varme". Dvs. absolutt ikke "elendig". Derimot greier jeg ikke lyden på den nye iPod Classic'en. For lyst lydbilde, med en metallisk zzz diskantlyd (høres spesiellt på lysere damestemmer). Og ja, jeg er kresen på lyd, jeg også. Det er bare det at ører og opplevelse av lyd er forskjellig. Derfor blir det feil å slakte noe på generellt grunnlag. 9614151[/snapback] iPod Video har da ikke så alt for jævlig lydkavlitet. Den er helt grei, ikke noe å hoppe i taket over men det er brukbart. Og fatkisk så skal line-out signalet på iPod Video være av fremragende kvalitet; Apple har valgt å benytte seg av en god DAC. Ulempen er at du trenger en spesiell dock for å få line-out signal av iPoden (eller du kan "iModde" den). Og uheldigvis gjelder dette bare Videoen, ikke Classic. Og må si meg dritt-lei av dere som påstår at Zen Vision:M har bedre lydkvalitet enn iPod. Har prøvelyttet til begge; merket veldig lite forskjell på lyden. Tviler på at forskjellen er stor nok til å si hvilken som er best. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jaja, mye som spiller inn. Selv har jeg brukt et Beyerdynamic DT 770 Pro (32ohm) som referansesett når jeg har testet. Nå favoriserer jo det settet bassområdet i lydbildet en hel del, så den zzz-lyden har nok kanskje blitt kvalt litt av det. Samtidig vil det nok kanskje sørge for at jeg ikke har savnet den "varme" lyden noe særlig. Jeg får låne meg et Sennheiser HD595 eller liknende å sjekke med det kanskje? Men må modifisere "elendig" til "utilstrekkelig i forhold til pris" kanskje. For den umiddelbare følelsen var at når man kobler til et par kvalitetshodetelefoner og man bare hører susing så har man kastet 2000 kr i do. 5.5Gen skuffet meg på det altså, det er ikke til å komme unna det. Testet spilleren til en kompis av meg også (80GB 5.5G) og den hadde den samme fordømte suselyden. Men jeg skal ikke sitte her og diktere hva dere hører og ikke hører! Det blir helt feil. Beklager om noen tok det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå