Gå til innhold

Kristen nedgang i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

min mening om hvorfor det er kristen nedgang i norge er fordi vi har det så bra materialistisk. Vi nordmenn lever i et godt land med mye penger. vi har det vi trenger, derfor trenger vi ingen gud å se opp til.

Uten en statistikk å lene meg til vil jeg tro det er lettere å misjonere for et fattig folk enn for et rikt folk.

Lenke til kommentar
Det er besynderlig at det skjer kun med Kristendom, venter på at Islam skal også synke. De er like mye tull som Kristendom

9661071[/snapback]

Islam is Fastest Growing Religion ;) det skjer aldri med at den synker. Tror jeg neppe vil skje! Vi kan ha ett veddemål hvis du vil.

Forresten kan jeg spørre deg hva du ikke liker med islam? eller hva du synes er "tull" med Islam?

Endret av romy
Lenke til kommentar
Islam is Fastest Growing Religion

De kristne påstår at kristendommen vokser raskest.

Forresten kan jeg spørre deg hva du ikke liker med islam?

Tilhengerne ser opp til en voldtektsmann, drapsmann, landeveisrøver og barneovergriper. Koranen er full av ondskap.

Lenke til kommentar

Fysj, Pricks..!

Du må ikke dra opp at Muhammed hadde sex og fikk barn med det vi i dag regner som småbarn!

(Vi regner dem for barn fordi disse barna enda ikke er godt nok utviklet til å ha sex og få egne barn -- noe som har tusenvis av medisinske undersøkelser i ryggen -- vi vet blant annet at kvinnene har underutviklede bryster og for smal skjede, og for smale hofter -- som fører til enorme lidelser for mor, og skyhøy dødfødsel rate for både mor og barn under fødselen og svangerskapet og underernærte barn. For ikke å snakke om sjansene for hull mellom skjedeveggen og tarmen eller urinblæren eller permanente skader på bekkenet.)

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Islam is Fastest Growing Religion

De kristne påstår at kristendommen vokser raskest.

Forresten kan jeg spørre deg hva du ikke liker med islam?

Tilhengerne ser opp til en voldtektsmann, drapsmann, landeveisrøver og barneovergriper. Koranen er full av ondskap.

9662738[/snapback]

Media = løgn

Les fakta og ikke tull!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det nedgang i kristne. Det har med at folk i dag har bedre utdannelse og derfor er mer opplyste/inteligente og inteligente mennesker (her snakker jeg ikke om inteligente som er hjernevasket...) tror ikke på dette tullet. Det tror ihvertfall jeg er grunnen. Men klart, er hjernevaskingen stor nok er det utrolig hva folk tror på! Er ikke så lenge siden siste krig og folk TRODDE faktisk på Hitler er stund når han lovet ditt og datt. Så det er bare snakk om hvor effektiv hjernevaskingen er. Av samme grunn skulle hjernevasking av barn vært forbudt, de skulle ikke fått høre et pip om religion før de var gamle nok til å ta et standpunkt selv!

:D

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det nedgang i kristne. Det har med at folk i dag har bedre utdannelse og derfor er mer opplyste/inteligente og inteligente mennesker (her snakker jeg ikke om inteligente som er hjernevasket...) tror ikke på dette tullet. Det tror ihvertfall jeg er grunnen. Men klart, er hjernevaskingen stor nok er det utrolig hva folk tror på! Er ikke så lenge siden siste krig og folk TRODDE faktisk på Hitler er stund når han lovet ditt og datt. Så det er bare snakk om hvor effektiv hjernevaskingen er. Av samme grunn skulle hjernevasking av barn vært forbudt, de skulle ikke fått høre et pip om religion før de var gamle nok til å ta et standpunkt selv!

:D

9664026[/snapback]

Jeg tror det handler mer om den friheten vi har i samfunnet idag. Før var det ikke tillatt å tro på noen andre religioner enn kristendommen. Og en stund etter det var det vel sosialt uakseptert. Idag er ikke det å tro på noe annet enn jesus tabu, derfor velger folk mer spredt enn før.

Lenke til kommentar
Jeg tror det handler mer om den friheten vi har i samfunnet idag. Før var det ikke tillatt å tro på noen andre religioner enn kristendommen. Og en stund etter det var det vel sosialt uakseptert. Idag er ikke det å tro på noe annet enn jesus tabu, derfor velger folk mer spredt enn før.

Hvor mange i norge er det som faktisk velger en annen religion? Ytterst få. Vi velger vel heller vekk religion og legger det i bunken med mytologier.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke fra en kristen familie, går aldri kirken og gjør dessuten mye galt. De fleste vennene mine hater kristendom og ser ned på alle som er kristne. Likevel tror jeg på jesus og kristendommen innerst inne. Jeg kan bare ikke for det. Har en indre følelse av at jesus levde, og døde for oss på korset. :cool:

Lenke til kommentar
min mening om hvorfor det er kristen nedgang i norge er fordi vi har det så bra materialistisk. Vi nordmenn lever i et godt land med mye penger. vi har det vi trenger, derfor trenger vi ingen gud å se opp til.

Uten en statistikk å lene meg til vil jeg tro det er lettere å misjonere for et fattig folk enn for et rikt folk.

De fattige er ofte mindre lærd enn de rike, og har ikke samme forståelse for hvordan ting funker.

Lenke til kommentar

Religion er som politi, vegvesen, sosialkontor skapt for å holde orden i samfunnet. De 10 bud har en praktisk funksjon, nemlig at folk ikke skal stjele, drive horeri eller slå ihjel. Det er et ledd i sivilisasjonen og støpingen av et samfunn. På lik linje med at svin er forbudt i følge koranen og gamle testamentet for svinekjøtt var den gang et bakterieinfisert kjøtt. Et annet kjenntegn med dannelse av samfunn er at noen underkaster seg mens andre styrer. Det har skjedd i bortimot alle sivilisasjoner vi i dag kjenner til

Den har også funksjon som en krykke for de som har tøffe perioder i livet (narkomane, kriminelle) En falsk krykke som likevel hjelper. I tillegg er religion den beste måten å drive butikk på, utnytte mennesker og skaffe seg latterlig mye makt på. Det er rett og slett noe praktisk for å holde orden og danne en maktpyramide på.

Kristendommen har skapt et samfunn der mange har gjennomsnittlig god moral, men likevel bryter vi gjerne loven for material rikdom. Nå som vi har kommet opp på et høyt materielt nivå i landet som fører til at

1) Vanlige folk trenger ikke støtte fra noen andre enn familie og venner

2) Vanlige folk tar ting som før var vanskelig å oppnå som en selvfølge. det gir mer rom til refleksjon og fri tenkning

3) Flere og flere får bedre utdanning, derfor får folk mer perspektiv på ting. En løsriver seg fra det som er overflødig, feks religion. Derfor går kirkegjengeriet utrolig mye ned.

Just my two cents

Lenke til kommentar
Lol, nei. Du bruker ordet "religion", ikke Kristendom.

Så jeg gjentar spørsmålet... er det derfor du har Tors hammer som bilde? ;)

Som sagt så er det kristendomen eg snakker om her.

Eg har ikkje norrøn mytologi som religion, er bare veldig fasinert av det.

Riktig, det er en vesentlig forskjell på å være fasinert av norrøn og løpe rundt å tro på en fornyet utgave av Egyptisk mytelogi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...