Brood Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Heisan har gått gravid med vannkjølingsplaner en stund nå og har endelig bestemt meg for å få satt i gang. Skal kjøle en QX6850 CPU og ett BFG 8800gts kort på Asus Striker Extreme hovedkort. Vurderer å bytte ut heatpipen på hovedkortet med vannkjøling men etter det jeg har lest er det lite å hente og mye mikk. Som alltid tror jeg at jeg muligens har overengineered litt men det er helt ok i forhold til mulig fremtidig SLI oppsett. Planer så langt: DTEK FuZion blokk til CPU, etter det jeg har lest virker den som den mest effektive til Quad kjøling. DangerDen 8800GTS Blokk Black Ice GTX360 Radiator. Sliter litt med hvilken pumpe og hva slags slanger jeg skal bruke, tar imot forslag og synspunkter med takk. Tenkte å kjøre 1/2 på slanger og nipler, har følgt med på low/medium flow vs high flow her og på div andre forum og siden jeg ikke har plassproblemer, hele greia skal inn i en LianLi Cube ser jeg ingen grunn til å kjøre mindre diameter. Så til reservoir eller kanskje t-ledd, siden jeg har plass tenkte jeg at kanskje ett litt stort reservoir ville være gunstig, mer vann = lengre oppvarmingstid og det må jo være bra ? Inspill både på produkter og på steder å kjøpe mottas med takk. Jeg handler gjerne fra statene siden dollaren er vår venn for tiden. Brood Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ha høyrt veldig mykje positivt om sidewinders! Så du kan ta deg ein kikk der! Og det ser mykje finare ut med tank i tillegg! Lenke til kommentar
Brood Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Takker for den linken, har vært inne og sett litt der, prisene virker gunstige i forhold til norske butikker samt at de fører nesten alle delene jeg kunne tenke meg. Hvis jeg nå bare kunne finne en ordentlig sammenlikning og test av pumper ville livet vært bra. Hva med å tusle ut i akvarieverden, vet at de pumpene om ikke annet er veldig driftssikre ? Er det forresten noen som har tanker om Heatercore rads mot Black Ice GTX ? Brood Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå