perskram Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Plukk ut hvilket/hvilke ord som ikke passer i disse eksemplene. 1. Tennessee, Mississippi, Tallahassee, Massachussetts 2. annførsel, ennetarm, takktisk, søkemotoroptimalisering 3. Alfred Hitchock, Coca Cola, Finn-Erik Vinje, Arnold Schwartzenegger 4. rompe, værre, Ullevaal Stadion, Oslo Sentralbanestasjon Endret 24. september 2007 av perskram Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) 1. Massachussetts 2. Søkemotoroptimalisering 3. Alfred Hitchock 4. ? Føler på meg at det er noe lureri her... Dette er basert på rettskriving. Endret 24. september 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 1: Tennessee er det eneste ordet hvor bokstaven som deler dobbelbokstaver også er en dobbelbokstav. (usikker på denne) 2: Søkemotoroptimalisering er det eneste sammensatte ordet. 3: Coca Cola er det eneste navnet på en ting, ikke en person. 4: Verre er det eneste ordet som ikke er et substantiv. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hva er ennetarm? Endetarm er noe i hvert fall, og det er også et sammensatt ord. Lenke til kommentar
perskram Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Ingen er i nærheten. Stikkordet er: rettskrivning og det motsatte: skrivefeil... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ja, da vil jeg si jeg er i nærheten. Har plukket ut de ordene som enten er riktig blant feilstavede ord, eller omvendt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ingen er i nærheten. Stikkordet er: rettskrivning og det motsatte: skrivefeil... 9573333[/snapback] Åja, jeg regnet bare med at det var nok en person som ikke kunne skrive jeg. Lenke til kommentar
perskram Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Ja, da vil jeg si jeg er i nærheten. Har plukket ut de ordene som enten er riktig blant feilstavede ord, eller omvendt. 9574395[/snapback] Du er hot på punkt 1. :-) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 1. Tennessee, Mississippi, Tallahassee, Massachussetts - Her er det vel en s for mye tror jeg, siste dobbel-s. 2. annførsel, ennetarm, takktisk, søkemotoroptimalisering - her er det kun siste ordet som er stavet korrekt 3. Alfred Hitchock, Coca Cola, Finn-Erik Vinje, Arnold Schwartzenegger - Alfred er den eneste som har fått navnet sitt feilstavet? Lenke til kommentar
perskram Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 1. Tennessee, Mississippi, Tallahassee, Massachussetts - Her er det vel en s for mye tror jeg, siste dobbel-s.2. annførsel, ennetarm, takktisk, søkemotoroptimalisering - her er det kun siste ordet som er stavet korrekt 3. Alfred Hitchock, Coca Cola, Finn-Erik Vinje, Arnold Schwartzenegger - Alfred er den eneste som har fått navnet sitt feilstavet? 9582943[/snapback] Hehe, du nærmer deg: Pkt 1 er riktig tenkt Pkt 2 er helt korrekt Men på pkt 3 er du helt på jordet (men du tenker i riktig retning) Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Pkt. 3 - Stavelsen av Hitchcock. Ikke Hitchock, men Hitchcock. Pkt. 4. Verre, ikke værre? Lenke til kommentar
perskram Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 ingen har fire rett. jeg må visst gi et hint: 1. Massachussetts skal ut fordi det er skrevet feil 2. søkemotoroptimalisering skal ut fordi det er det eneste ordet som er skrevet riktig Nå blir det vel fire riktige snart? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det er ikke spennende lenger engang Lenke til kommentar
perskram Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er ikke spennende lenger engang 9596179[/snapback] JO her er spenningen fortsatt på topp. For rettskrivning er ikke så enkelt som du vil ha det til. Minner om hva du selv skrev tidligere i tråden: 3. Alfred Hitchock, Coca Cola, Finn-Erik Vinje, Arnold Schwartzenegger - Alfred er den eneste som har fått navnet sitt feilstavet? Her er det fortsatt mye å gå på, for å si det sånn - og ingen har fire rett. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Javel, så skal Finn-Erik Vinje ut fordi han er den eneste som har fått navnet korrekt skrevet. Ser uansett ikke helt hvorfor dette er så interessant, det er snakk om rettskriving av særnavn. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Finn-Erik Vinje er det eneste som er rett skrevet. Hitchock skulle vært Hitchcock, Coca-Cola skal skrives med bindestrek og Schwarzenegger skrives ikke med t Lenke til kommentar
perskram Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Plukk ut hvilket/hvilke ord som ikke passer i disse eksemplene. 1. Tennessee, Mississippi, Tallahassee, Massachussetts 2. annførsel, ennetarm, takktisk, søkemotoroptimalisering 3. Alfred Hitchock, Coca Cola, Finn-Erik Vinje, Arnold Schwartzenegger 4. rompe, værre, Ullevaal Stadion, Oslo Sentralbanestasjon 9568338[/snapback] Siden ingen klarer å få alle rett, avsløres herved svaret: 1. Massachussetts skal ut - eneste feilskrevet 2. søkemotoroptimalisering skal ut - eneste som er riktig skrevet 3. Finn-Erik Vinje skal ut - eneste som er riktig skrevet 4. Ullevaal Stadion skal ut - eneste som er riktig skrevet Premien på 3,8 millioner dollar overføres dermed til et fadderbarn i Uganda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå