Gå til innhold

Master grad i utlandet

NevroMance

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke de norske universitetene vil hjelpe deg noe særlig hvis du skal ta hele graden i utlandet. Jeg vurderte dette selv en stund og det hørtes ikke slikt ut. Avtalene de har gjelder utveksling så vil ikke gjelde i slike tilfeller. Så vidt jeg kan se er det to muligheter:

1. Fiks det selv. Finn universitet, gå på nettsiden og last ned søknadspapirer og søk!

2. Bruk et formidlingsfirma. F.eks: http://www.gostudy.no/ eller http://www.uniabroad.com/. Jeg har ikke erfaring med slike så kan ikke si om dette er bra eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tar min mastergrad ved RMIT University i Australia..

Det jeg ville gjort var å velge land først.. også ta det derfra..

Det er stort sett tre land i verden som er skikkelig bra på utdanning etter min mening: Usa, England og Australia.

Jeg vet endel om utdanning i Melbourne. Tar ikke en ren IT grad, men er utdannet ingeniør fra før av!

Send melding hvis du trenger info om IT studier i Melbourne

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skal det sies at Australia har også fått et litt frynsete rykte på utdanningssiden de siste årene. Med varierende riktighet.

Tror heller man skal se på hvor godt lærestedet er. F.eks. så har både Frankrike og Spania meget kjente læresteder i verdensklasse. Men avhenger litt av fagområde.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er litt uenig med bermag - om du setter fag fremst så ville jeg sett på lærested først og la land være irrelevant med mindre du har språkbegrensninger.

Det blir for generelt å si at USA, England og Australia er gode på utdanning, dette avhenger helt av fagfelt. Frankrike, Spania, Tyskland og Sveits har enkelte skoler i verdensklasse, avhengig av fag.

Australia har generelt et litt frynsete rykte, dette har jeg erfart gjennom å snakke med folk som har vært der på utveksling, rekrutteringsansvarlige eller -medarbeidere i flere bedrifter - deriblant min egen. Det er imidlertid viktig å påpeke at det ikke er frynsete dersom man har gått på riktig skole, har riktige karakterer og ellers kan gi et godt inntrykk på CV/intervju.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...