NevroMance Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Lurer på hvordan det er å ta hele master-graden i informatikk i utlandet. Er det noen som har gjort dette eller vet hvordan det gjøres? Mulig å bruke noen avtaler som UiO har med andre universiteter? Vurderer dette sterkt og lurer på om noen har peiling på hvordan dette kan gjennomføres. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Tror ikke de norske universitetene vil hjelpe deg noe særlig hvis du skal ta hele graden i utlandet. Jeg vurderte dette selv en stund og det hørtes ikke slikt ut. Avtalene de har gjelder utveksling så vil ikke gjelde i slike tilfeller. Så vidt jeg kan se er det to muligheter: 1. Fiks det selv. Finn universitet, gå på nettsiden og last ned søknadspapirer og søk! 2. Bruk et formidlingsfirma. F.eks: http://www.gostudy.no/ eller http://www.uniabroad.com/. Jeg har ikke erfaring med slike så kan ikke si om dette er bra eller ikke. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Software-utvikling i København? Lenke til kommentar
bermag Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg tar min mastergrad ved RMIT University i Australia.. Det jeg ville gjort var å velge land først.. også ta det derfra.. Det er stort sett tre land i verden som er skikkelig bra på utdanning etter min mening: Usa, England og Australia. Jeg vet endel om utdanning i Melbourne. Tar ikke en ren IT grad, men er utdannet ingeniør fra før av! Send melding hvis du trenger info om IT studier i Melbourne Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) bermag: Så du mener at (for eksempel) Frankrike og Tyskland tilbyr annenrangs utdanning? Hvor ble for eksempel nåværende direktør i CERN utdannet? Endret 5. november 2007 av gonjimann Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Nå skal det sies at Australia har også fått et litt frynsete rykte på utdanningssiden de siste årene. Med varierende riktighet. Tror heller man skal se på hvor godt lærestedet er. F.eks. så har både Frankrike og Spania meget kjente læresteder i verdensklasse. Men avhenger litt av fagområde. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg er litt uenig med bermag - om du setter fag fremst så ville jeg sett på lærested først og la land være irrelevant med mindre du har språkbegrensninger. Det blir for generelt å si at USA, England og Australia er gode på utdanning, dette avhenger helt av fagfelt. Frankrike, Spania, Tyskland og Sveits har enkelte skoler i verdensklasse, avhengig av fag. Australia har generelt et litt frynsete rykte, dette har jeg erfart gjennom å snakke med folk som har vært der på utveksling, rekrutteringsansvarlige eller -medarbeidere i flere bedrifter - deriblant min egen. Det er imidlertid viktig å påpeke at det ikke er frynsete dersom man har gått på riktig skole, har riktige karakterer og ellers kan gi et godt inntrykk på CV/intervju. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Ok. Vel, har nå nesten bestemt meg for to mulige land. Tyskland og Storbritannia står øverst på lista. Noen som kan anbefale noen gode universiteter som har informatikk der, helst med litt OpenGL rendering fag. Er liksom så mye at jeg ikke engang vet helt hvor jeg skal starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå