Gå til innhold

Protection lys blinker på Blaupunkt GTA 4100


Anbefalte innlegg

Har postet i Bilstereo-delen av forumet, men dårlig respons der, så jeg prøver her i stedet

 

Først kommer det litt som allerede er postet på et annet forum, men også der var det lite respons

 

Med en gang den slås på, så blinker protection lyset og power lyset annen hver gang.

Har testet rett på batteri, gått litt over på måfå med multimeter, samt sett om det var noe visuellt på kretskort som ikke så helt godt ut.

 

Nå kommer jeg ikke videre, noen som har ideer?

 

Modell: GTA 4100B (http://www.autohifisued.de/pictures/...t/gta4100b.jpg)

Begge transistorene(?) merket yg225c2 pep med diodetesten når testpinnene var på de ytterste pinnene, spillte ikke rolle hvor pluss og minus var, pep like hærlig.

Kan jeg anta at de to er døde, og hvor er det beste stedet å få tak i nye?

Fikk loddet ut yg225c2'ene og de var ikke gåene, men det pep når jeg sjekket mot punktene som de var loddet på.

 

Har noen 50N06'er (4 stk) som piper først, for så å gå til riktig tallverdi, er dette normalt?

 

Transistorene merket KB688 og KD718 (regner med at det er KTB688 og KTD718 ) piper aldri.

 

Er det verdt forsøket å lodde på plass igjen YG225C2, lodde vekk 50N06'ene og sjekke på nytt om det er kortsluttning fortsatt ved YG255C2, eller er det noe annet som burde prøves først?

Loddet ut 50N06'ene og alle de virket fine.

 

Punktene til YG225C2 er fortsatt kortsluttet, det samme er to av punktene til en av de fire 50N06'ene, resten av av punktene er ikke kortsluttet.

 

Noen som har ideer?

 

Legger med noen bilder, områder merket med grønt er der jeg har loddet ut komponentene, der hvor det er et par med komponenter er det YG225C som stod, området med 4 var det 50N06. Rødt viser hvor diodetesten piper

 

post-5730-1190671528_thumb.jpg post-5730-1190671500_thumb.jpg

post-5730-1190671568_thumb.jpg

Endret av tZar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...