Thlom Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 bare å legge en hjemmeside på en cd det. og lage ett autorun script så den starter index.html filen automatisk. autorun script husker jeg ikke hvordan man lager :-( Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 [autorun] OPEN=FILNAVN ICON=IKON.ICO ubs....lagre filen som autorun.ini Lenke til kommentar
striky Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Trenger ikke noe spesielt program for å gjøre det. Bare lag det du vil skal vises (i et hjemmesideprogram eller teksteditor), men pass på at bilde/side-anvisningene blir riktige. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hvis linkene er som "<A HREF="index.html">index</A> så vil den lete etter index i root på stasjonen filen er på... Lenke til kommentar
patman81 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg tror autorun av hjemmesiden din må startes via en .exe eller .com fil. Lenke til kommentar
Aichei7D Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg tror autorun av hjemmesiden din må startes via en .exe eller .com fil.Såvidt jeg veit er ikke dette nødvendig. Når autorun åpner en fil, vil den nok åpnes med det programmet som er knyttet til den filtypen. Jeg har sett dette bli benyttet på CD-er før. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har laget siden og har den på harddisken, men når jeg brenner denne suppa inn på cd'en, vil ikke "path'ene" til f.eks bildene gå mot hdd?Alstså, må jeg "scripte" om slik at den linkene osv fører til innholdet på cd'en? Ene maskina mi har cd som D: mens den andre har den som E: , hvordan vil dette virke? Takker for hjelp Ikke tast inn stasjonsbokstaver. ligger ett bilde på d:bilderbilde.jpg Så kan du linke til det slik: bilder/bilde.jpg Når du lager websider, aldri bruk linker til f.eks hardisken. Lenke til kommentar
patman81 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hva er feil? Laget dette i notisblokk og lagret som autorun.ini ilag med resten og brente hele greia.Jeg skriver inn: [autorun] OPEN=index.htm ICON=IKON.ICO Men ingenting skjer når jeg putter inn plata... Jeg prøvde det samme uten at det funka. Så du må nok opprette en exe eller com fil som kjører igang index.htm. Er en del sånne prog. ute på nett som gjør den jobben. Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Har jo mulighet for å lage "boot-cd" med nero, men er usikker på hva jeg skal sette inn under "image file"... Noen som har peiling på denne metoden? Lenke til kommentar
Aichei7D Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Har jo mulighet for å lage "boot-cd" med nero, men er usikker på hva jeg skal sette inn under "image file"...Noen som har peiling på denne metoden? En boot CD er vel en CD som maskinen er i stand til å starte opp fra. Dette må f.eks. til for at man skal kunne putte inn en CD med et operativsystem på i en helt ny PC, uten at man trenger en oppstartdiskett for å komme seg inn på CD-en for å starte installasjonsprogrammet. Altså har nok boot ingenting med autorun og gjøre i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Far^Side Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 [autorun]OPEN=FILNAVN ICON=IKON.ICO ubs....lagre filen som autorun.ini Nei! Ikke autorun.ini, men autorun.inf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå