Gå til innhold

Trenger et kalenderprogram

Mathiasman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mozilla Sunbird har alt du trenger. Alarm, påminnelser, plass nok i massevis for tekstbeskrivelser, mulighet for å sende mail med påminnelser e.t.c., lett å bruke og helt gratis :)

Edit: Google har også en kalender i form av G-mail.com, som da blir en web-kalender. Du kan dele den med andre, og sende ut påminnelser også der.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Se vedlagte bilde. Med oppgaven jeg la inn der, vil en påminnelse med medfølgende URL om tegneseriestripen Ctrl-Alt-Del bli sendt til så mange e-mail adresser jeg ønsker, hver dag kl. 17:00 i all evighet eller til jeg stopper det.

Angående filvedlegg, ser jeg foreløbig ingen funksjon for akkurat det, men du kan altså legge ved en URL i påminnelse, slik at mottakerne kan klikke den for å bli sendt til f.eks. en mappe med kalkyler for dagsomsetning og slikt.

Du kan skrive en add-on for Sunbird eller de andre Mozillaprogrammene om du ønsker, som gir muligheten for filvedlegg. Jeg har neppe kunnskap til å gjøre det selv, men det er informasjon tilgjengelig på Mozillas hjemmesider.

Du kan tilpasse utseendet i Sunbird, lage en web-versjon som du kjører på egen server og som andre kan koble seg til og abbonnere på m.m. For en oversikt over Sunbird plug-ins tilgjengelig for download på Mozillas egen hjemmeside, klikk her. Du kan generelt konfigurere det aller meste i Sunbird.

Håper du finner ut av det :)

Edit: Selvfølgelig glemte jeg bildet ..

post-67695-1190770176_thumb.jpg

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...