Champ Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Heisann, har en god del bilder som skal klippes til fra 3:4 format til 2:3 format Siden dette er såpass mange bilder så lurer jeg på om det finnes noen enkel software eller teknikk for denne jobben. Løser jeg det på den måten jeg får til i photoshop vil dette ta unødvendig lang tid føler jeg. Så om noen har noen tips er det bare å si ifra. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 photoshop har vel automatiseringsverktøy? Lenke til kommentar
Champ Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Jeg er ikke spesiellt kompetent på området. Har photshop 6.0 tilgjengelig. er jo forholdsvis foreldet så vet ikke om det eksisterer i denne versjonen? Lenke til kommentar
emero Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Vel... sett at du bruker et program som gjør dette automatisk... Du vil enten ende opp med bilder som er strukket en retning, eller du vil ende opp med null kontroll over hva som blir klippet bort av bildene. Du blir nok nødt til å selv åpne hvert bilde i et bildebehandlingsprogram, som f.eks photoshop, og klippe til som du vil ha det. En enkel måte å gjøre det på i photoshop vil være å lage et blankt dokument i rett størrelse, for så å lime inn bilde, plassere det som du vil ha det, lagre som, og klikke tilbake i history. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 I Photoshop må ein vel åpna eit bilde om gangen? Då er vel eit program som Bibble betre, der kan du setta på same klipping på alle bildene viss du vil det, og evt. justera individuelt etterpå. Det kan gå ganske raskt, sjølv for sånne som meg Du kan lasta ned ein trial her: http://www.bibblelabs.com Lenke til kommentar
Champ Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Vel... sett at du bruker et program som gjør dette automatisk...Du vil enten ende opp med bilder som er strukket en retning, eller du vil ende opp med null kontroll over hva som blir klippet bort av bildene. Du blir nok nødt til å selv åpne hvert bilde i et bildebehandlingsprogram, som f.eks photoshop, og klippe til som du vil ha det. En enkel måte å gjøre det på i photoshop vil være å lage et blankt dokument i rett størrelse, for så å lime inn bilde, plassere det som du vil ha det, lagre som, og klikke tilbake i history. 9570932[/snapback] Fikk til en automatisk klipping av bildene nå. Var ikke verre enn at de bildene som ble uheldig klippet til (var et fåtall) ble åpnet på nytt igjen og klippet til manuellt. Lenke til kommentar
emero Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 flottings. Da har jeg et program jeg kan nevne for kunder Selv er jeg for hardcore Photoshop entusiast til å bruke noe annet Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Vel... sett at du bruker et program som gjør dette automatisk...Du vil enten ende opp med bilder som er strukket en retning, eller du vil ende opp med null kontroll over hva som blir klippet bort av bildene. Du blir nok nødt til å selv åpne hvert bilde i et bildebehandlingsprogram, som f.eks photoshop, og klippe til som du vil ha det. En enkel måte å gjøre det på i photoshop vil være å lage et blankt dokument i rett størrelse, for så å lime inn bilde, plassere det som du vil ha det, lagre som, og klikke tilbake i history. Fantastisk program dette her; http://faststone.org/FSResizerDownload.htm Denne presiserer du antall prosent bildet skal krympes og da slipper man å tenke på dimensjoner. Fantastisk raskt i tilleg som også bytter filendelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå