Gå til innhold

Stort skjermkort, skuffende resultat! Har du peil?


ThomasStra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er Vista på den bærbare, så er det godt mulig at du har problemer med OpenGL. Vista "emulerer" OpenGL gjennom DirectX, og ytelsen er ganske laber. CS 1.6 kjører automatisk på Open GL, men du kan jo prøve å skifte til D3D?

 

Hvis jeg tar feil, eller min informasjon er utdatert, så er det bare å gi meg på pukkelen. Men jeg måtte selv skifte til XP i sommer etter innkjøp av en PC m/Vista, fordi jeg ikke fikk OpenGL til å fungere.

Lenke til kommentar
har du problem med feks cs 1,6 så instaler dual core optimizer

9635803[/snapback]

 

Det hjalp lite. Etter installasjonen måtte jeg boote i sikkerhetsmodus og kjøre systemgjenopprettning for å i det hele tatt bruke maskina.

9636190[/snapback]

 

hmm ok ikke bra.

men du bruker jo vista, finns det en vista versjon av optimizeren.

vart forbredring på dataen min vartfall.

og cs 1.6 burde jo gå glatt så kan jo hende det er noe driverbøgg eller vistabøgg.

er ikke sikker siden jeg ikke har vista sjøl.

de som har vista får si hvordan cs 1.6 funker de,

Lenke til kommentar

Skjermkort til bærbare er laget til å bruke lite strøm for å holde seg kjølig og for å spare strøm. Ikke forvent deg mye.

 

Sett heller instillingene noen hakk ned.

Feks; Kjør spillet i 1024x768 (in a window) Det passer bra til å kjapt switche mellom winduer som feks msn, hvis du chatter med noen samtidig utenom steam.

Bruk Bilinear Filtering, selv om det ser litt guffent ut booster det frameraten opp dramatisk.

Textures kan være enten medium eller high, men husk å alltid sette models på medium/low.

 

Det beste er å spille i et rom med god air condition eller ha et vindu åpent rett ved din bærbare. På den måten får du en mere komfortabel temp som kan gi deg 5 mer fps;) Better than nothing^^

Lenke til kommentar
Jeg lot meg ikke "lure" av den beskrivelsen elpice har, men jeg så ut i fra spessifikajonene i forhold til lommeboka mi, og synes dette var et godt valg.

 

Angrer ikke et sekund at jeg kjøpte denne.

Nei, det kan godt hende det er en grei deal til den prisen, men salgsargumentet er jo hårreisende.. det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Skjermkort til bærbare er laget til å bruke lite strøm for å holde seg kjølig og for å spare strøm. Ikke forvent deg mye.

 

Sett heller instillingene noen hakk ned.

Feks; Kjør spillet i 1024x768 (in a window) Det passer bra til å kjapt switche mellom winduer som feks msn, hvis du chatter med noen samtidig utenom steam.

Bruk Bilinear Filtering, selv om det ser litt guffent ut booster det frameraten opp dramatisk.

Textures kan være enten medium eller high, men husk å alltid sette models på medium/low.

 

Det beste er å spille i et rom med god air condition eller ha et vindu åpent rett ved din bærbare. På den måten får du en mere komfortabel temp som kan gi deg 5 mer fps;) Better than nothing^^

9637896[/snapback]

 

Snakker om 1.6 her. Ikk CSS.

Lenke til kommentar
har du problem med feks cs 1,6 så instaler dual core optimizer

9635803[/snapback]

 

Det hjalp lite. Etter installasjonen måtte jeg boote i sikkerhetsmodus og kjøre systemgjenopprettning for å i det hele tatt bruke maskina.

9636190[/snapback]

 

hmm ok ikke bra.

men du bruker jo vista, finns det en vista versjon av optimizeren.

vart forbredring på dataen min vartfall.

og cs 1.6 burde jo gå glatt så kan jo hende det er noe driverbøgg eller vistabøgg.

er ikke sikker siden jeg ikke har vista sjøl.

de som har vista får si hvordan cs 1.6 funker de,

9636631[/snapback]

 

Dual Core optimizer funker vel egentlig bare på AMD?

prosessorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...