Gå til innhold

Stort skjermkort, skuffende resultat! Har du peil?


ThomasStra

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Acer Aspire 7520g.

Der følgte det med et oppskrytet skjermkort Geforce 8400m g.

Har testet en del spill og så å si alt av spill "lagger".

Prøvd å lagt inn ny driver, men gjore ikke stor forskjell!

Skal være mulig og justere opp ram`en på skjerkortet opp til 1 gb, men det skal jo ikke være nødvendig når det er 256mb ifra før av eller hva !?!

Noen som vet om tips, råd?

Progs som justerer skjerminstillinger maks? Noe annet?

Takker for alt av tips og hjelp!

skriv gjerne inn en beskjed her eller send meg en mail på [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke settings kjører du spillene på? Og snakker vi nyere spill?

 

8400M er absolutt ikke noe "top-of-the-line" grafikk-kort, det bør klare å kjøre det som er av spill, skulle jeg tro, men ikke på høyeste settings. 256mb VRAM er jo litt, men for å spille i høye oppløsninger tror jeg man trenger minst 512.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vært der.

Fant ikke til nvidia 8400M :/

9623905[/snapback]

 

Hmm? Driverene skal fungere til så godt som alle nvidia kort, men du må huske å legge til den modifiserte .inf-filen for at det skal fungere på bærbare.

 

Les denne: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=11997

 

Der er et en finfin forklaring på hvordan du legger inn driverene på riktig måte.

Lenke til kommentar

Vært der.

Fant ikke til nvidia 8400M :/

9623905[/snapback]

 

Hmm? Driverene skal fungere til så godt som alle nvidia kort, men du må huske å legge til den modifiserte .inf-filen for at det skal fungere på bærbare.

 

Les denne: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=11997

 

Der er et en finfin forklaring på hvordan du legger inn driverene på riktig måte.

9623914[/snapback]

 

Fikk det til nå :)

 

Men kortet presterer fortsatt dårlig i spill. Jeg kan ikke en gang spille Counter Strike 1.6 uten fps dropp i smoke!

Lenke til kommentar
Komplett underholdningssentral som takler alle oppgaver - utmerket til både gaming og arbeid! Kraftig Dual Core AMD Turion x 2 TL56 prosessor, hele 320GB harddisk, 2GB RAM, svært kraftig grafikkort Geforce 8400 m/ hele 256MB dedikert minne,

 

- Falt du for denne beskrivelsen til Elprice ? Du skal ha et relativt dårlig utgangspunkt for at et 8400g blir et "rått" grafikkort.

 

- Når det er sagt, så skal denne løsningen kunne kjøre eldre FPS spill, som BF2 og lign. CS krever enda mindre, og mest sannsynlig kan du løse dette med nye/andre grafikk-drivere.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Elendig. Har selv laptopen og en Toshiba Satellite A-210. Stygg design på Acer sin, samtidig som spillet lagger på laveste grafikk --> TrackMania Nations.

 

Rimelig fornøyd med Toshibaen, kjører Crysis (25-30 fps) på medium, BF2 og 2142 på høy smooth. Den bruker en Ati Mobility Radeon HD 2400. Kan også kjøre FEAR på maximum ;).

Lenke til kommentar
Komplett underholdningssentral som takler alle oppgaver - utmerket til både gaming og arbeid! Kraftig Dual Core AMD Turion x 2 TL56 prosessor, hele 320GB harddisk, 2GB RAM, svært kraftig grafikkort Geforce 8400 m/ hele 256MB dedikert minne,

 

- Falt du for denne beskrivelsen til Elprice ? Du skal ha et relativt dårlig utgangspunkt for at et 8400g blir et "rått" grafikkort.

 

- Når det er sagt, så skal denne løsningen kunne kjøre eldre FPS spill, som BF2 og lign. CS krever enda mindre, og mest sannsynlig kan du løse dette med nye/andre grafikk-drivere.

9630808[/snapback]

Fy faen, jeg blir så forbanna! Etter min mening er dette brudd på markedsføringsloven. Ser gang på gang at vaffeljernbutikkene skriver det rene sprøyt i annonsene sine! For de som har lite kjennskap til PC er det veldig lett å bli lurt og kjøpe katta i sekken. Synes hardware burde ta opp denne problematikken. Kanskje en anmeldelse eller to hadde fått orden på tingene?

Lenke til kommentar

Hvorfor har alle poblemer med Trackmania? :p

 

Jeg har ingen problemer med det spillet, og at jeg drar mange andre nye spill på full grafikk uten lagg..

 

 

edit: Jeg lot meg ikke "lure" av den beskrivelsen elpice har, men jeg så ut i fra spessifikajonene i forhold til lommeboka mi, og synes dette var et godt valg.

 

Angrer ikke et sekund at jeg kjøpte denne.

 

edit2: Det er ikke 7520 uten G dere har? Den sitter det "bare" nVidia GeForce 7000 128mb slik hyper memory, dvs. uten noe dedikert minne.

Sempron ;)

Endret av Sempron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...