Gå til innhold

Koble lcd tv til data med dvi

Anbefalte innlegg

Jeg har en 26" lcd tv fra Lg, den har en dvi utgang som for meg ser helt vanlig ut. I bruksanvisningen til tven står dvi-tilkobling som anbefalt pc-tilkobling. dessverre har dette aldri funket, så jeg har koblet dataen til tven ved hjelp av en dvi til vga omformer, som igjen har blitt plugget inn i en vga til dvi kabel.

dessverre så tok dvi til vga omformeren kvelden i kveld, så nå sitter jeg her uten bilde på tven, utenom tv-sendingene da. Stresset evig lenge for å få til det forrige oppsettet, så det er forholdsvis deprimerendes når det ikke funker, og jeg hadde gledet meg til å se film. Håper noen er så vennlige at de vil og kan hjelpe.

Tven er en Lg RZ27 og grafikkortet er Geforce 7950gx2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har funnet problemet. Det fulgte med to kabler til tven en vga >> dvi, og en vanlig dvi. Etter å ha lest litt på wikipedia om dvi for ørtende gang oppdaget jeg:

"The long flat pin on a DVI-I connector is longer than the same pin on a DVI-D connector"

og:

"Many flat screen LCD monitors have only the DVI-D connection so that a DVI-D male to DVI-D male cable will suffice when connecting the monitor to a computer's DVI-I female connector"

Etter å ha sjekket kablene som fulgte med oppdaget jeg at vga >> dvi kabelen min var av den digitale typen som jeg trenger, men den standard dvi kabelen som bruksanvisningen anbefaler er feil type. Er det noen som har peiling på hvilken type kabel jeg trenger? Og er det Lefdal eller Lg sin feil at jeg har fått feil kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...