Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Velge SpeedTouch 516i eller Zyxel P-660RU?

Anbefalte innlegg

Bredbåndsruteren min skal byttes (Har en Thomson SpeedTouch 510i og NextGenTel).

Ifølge NextGenTel, så kan jeg velge mellom en Thomson SpeedTouch 516i og en Zyxel P-660RU (heter modellen Prestige tro?).

1) Er det en av disse som er bedre enn den andre av teknsike eller praktiske årsaker?

2) Er det en av disse som funker bedre med NextGenTel ADSL enn den andre?

Tilkoplingen "min" i sentralen bruker PPPoA ( i motsetning til PPPoE) hvis det har noe å si.

Årsaken til at 510'ern skal byttes er at den ikke støtter "NAT loopback".

Endret av tingo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For guds skyld ikke velg Thomson ruteren, har hatt så utrolig mye problemer med min 5x6 ruter at jeg fortsatt ikke får sove godt om natten... (bare søk litt på forumet så skjønner du hva jeg mener)

Vet ikke hvordan Zyxel ruteren er , men tørr nesten love deg at den er bedre enn Thomson ruteren :)

(Har vertfall aldri hørt noe klaging over Zyxel produkter. Har en liten switch fra dem som har fungert feilfritt)

De 2 produsentene innen nettverksutstyr jeg unngår er D-Link og Thomson.

Det merket jeg er mest fornøyd med er Linksys :)

Lenke til kommentar

Har stikk motsatt erfaring. Speedtouchene jeg har brukt har vært fjellstabile med meget gode administrasjonsgrensesnitt. Zyxel ruterene til Nextgentel detter ned av den minste ting. Spesielt torrents. Bare å søke på forumet så vil du se mange som har problemer med Zyxel fra ngt.

Lenke til kommentar

Når gjelder Thomson Speedtouch så er disse bredbåndsruterne bare råprodukter som blir videreutviklet av den ISPen som bruker dem. NGT har på sine Thomson bokser skreddersydd software og konfigurasjon. (noen som har lagt merke til at språket er nork inne i boksen...:) )

Når dere "rakker ned" på de forskjellige boksene her så er det lett å forstå det slik at det er hardwaren som er problemet, men kan ikke si meg enig der gitt. Det at noen har bedre erfaring med denne boksen enn andre kommer nok av software- og konfigurasjons-forskjeller.

Lenke til kommentar

Kan godt hende at min 5x6 Thomson ruter bare er noe billig drit, og at de har andre gode produkter for alt jeg vet. Så kan jo hende at den 510i ruteren fungerer greit.

( Er bare at det går varsel lamper oppi hodet mitt hver gang jeg hører Thomson pga. min egen ruter, så får unskylde hvis jeg har utalt meg uten godt grunnlag :p)

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Kan godt hende at min 5x6 Thomson ruter bare er noe billig drit, og at de har andre gode produkter for alt jeg vet. Så kan jo hende at den 510i ruteren fungerer greit.

( Er bare at det går varsel lamper oppi hodet mitt hver gang jeg hører Thomson pga. min egen ruter, så får unskylde hvis jeg har utalt meg uten godt grunnlag :p)

9568166[/snapback]

Er det en ST 546 du har? Og isåfal hvilken ISP har du?

Nå har jeg aldri opplevd Thomson som noe billig drit akkurat, og har prøvd relativt mange forskjellige produkter.

Men som alle andre produsenter så kan det hende at akkurat du har fått en "mandagsutgave"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...