Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksuttak med mange uttak

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge hus og kjøpte i den forbindelse en del nettverksuttak som på bildet under, bare doble, for en stund siden.

23-825_l.jpg

I TV/spill rommet blir det en "haug" med uttak bak TV'en grunnet TV signal, 2 Xbox 360'er, Nintendo Wii, Xbox, PS3 og media center.

De jeg handlet inn har kun 2 uttak per boks og jeg lurer i den forbindelse på om det finnes noen med flere uttak, la oss si 6-12 pr boks? Noe ala den uttaksboksen dere ser nederst på siden her, men som likner mer på et vanlig uttak som vist på bildet. Eller er den uttaksboksen veien å gå?

Takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, det er vel forsåvidt et alternativ ja. Planen er nemlig å ha switchen på loftet og fordele alt rundt i huset derfra.

Er ikke ingen trollmann når det gjelder nettverk, men vil anta at jeg eventuelt kan sette inn en ekstra switch i TV/spill rommet "bak" den andre switchen som skal stå på loftet og at ruteren min med DHCP vil dele ut IP adresser uten problemer til ting koblet til begge switcher?

Lenke til kommentar

Hvis switchen skal stå på loftet, og du skal ha f.eks. 6 kontakter bak TVen så må du jo enten strekke 6 kabler ned fra loftet, eller ha en lokal ruter.

Det virker jo da utvilsomt som en mye mye bedre løsning å ha en lokal ruter, spesiellt siden det er billig å enkelt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jepp, rør til kabler er allerede lagt inn i veggene, ble gjort før vi la isolasjon i veggene. La inn godt med rør, særlig til stue og TV/spill rom i tilfelle rottefelle. Så det blir switch vs. en haug med uttak, evt. en blanding. Får gruble litt på det....takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...