Gå til innhold

Yamarin 4500 - Tips?


99tnor

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har en Yamarin 4500 Big Ride, og lurer på hva jeg kan gjøre for å style den/få den stiligere.. Noen som har tips?

 

Motor: 40 hk 2T Suzuki fra midten av 90 tallet, med Elektronisk innsprøytning og elektronisk tenning.

 

Jeg skal:

 

* Sette stereoanlegg i :D

* Sette svarte gummilister på kanter

* Sette i knopmåler, muligens bensinmåler

 

+ Vaske, Polere, Vokse, og bunnsmøre hele båten..

 

Jeg skal begynne til våren, så bare kom med tips!

(Skal lage worklog ;) )

Endret av 99tnor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville mest sannsynlig byttet ratt (selvom jeg ikke vet hvilket du har nå).

Bilder hadde vært veldig greit!

Konsolltrekk burde du kanskje fått tak i hvis du ikke har.

Flagg :)

Badestige kanskje? spørs hvilket behov du har.

Men husk.. bilder :)

9571555[/snapback]

 

Finnes det konsolltrekk til disse båtene? Eller må du lage et system selv?

Skal ta bilder senere.. (Regner nå :hrm: )

 

Kan foressten ta med at jeg har lakka motordekselet.. :D Det flasset..

Resultatet ble jo ikke akkuratt nydelig da menmen.. Vertfall bedre :D

Endret av 99tnor
Lenke til kommentar
Jeg lurer og på om sånne "finner" så du fester på den plata over propellen er verdt å sette på? (Det står på en propell med litt for mye stigning, men den går bedre når båten er lett da)

9572271[/snapback]

Glem de finnene, bare tull.

Men kjører du med feil propell så er det ikke bra! Spesielt for tung propell det tar drepen på motoren.

Si den har arbeids område/ maks turtallsområde 5500-6000 og den jobber på 4500-5000. Så går det fort på lavt turtall ja, men det er svintungt for motoren. Husk motorer i båter jobber i konstant motbakke, og enda værre ved for tung propell.

Stor fare for varmgang.

Som flere nevner turteller er smart å sette på, og sørg for at motoren får på seg en propell som gjør at den jobber i øvre område av maks!

Forøverig så ser det også ut til at propellen din er litt sliten...

Uansett så tror jeg du vil ha litt igjen mot å sette på en stålpropell. (evt ballistic som jeg selv har meget god erfaring med)

Om du ikke får så spess mye ekstra, så mener jeg at stål propell er likestilt med fine alufelger på bilen. ;)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Jeg ville mest sannsynlig byttet ratt (selvom jeg ikke vet hvilket du har nå).

Bilder hadde vært veldig greit!

Konsolltrekk burde du kanskje fått tak i hvis du ikke har.

Flagg :)

Badestige kanskje? spørs hvilket behov du har.

Men husk.. bilder :)

9571555[/snapback]

 

Finnes det konsolltrekk til disse båtene? Eller må du lage et system selv?

Skal ta bilder senere.. (Regner nå :hrm: )

 

Kan foressten ta med at jeg har lakka motordekselet.. :D Det flasset..

Resultatet ble jo ikke akkuratt nydelig da menmen.. Vertfall bedre :D

9571845[/snapback]

 

Jeg vet ikke om det finnes, men du kan jo få noen til å lage for deg eller noe? Kan ikke være så fryktelig vanskelig. Kanskje du kjenner noen som har litt erfaring.

 

Nytt ratt må du ha! :p

 

kanskje ny motor også :innocent:

Lenke til kommentar
Nja.. Både fisking, og bare kose kjøre :D

 

Hvorfor er turtall viktigere enn knopmåler? Det er en Suzuki 40 hk fra 90 tallet en gang..

9570898[/snapback]

Som allerede er sagt, du slipper å kjøre på feil turtall..

En turteller gir dessuten en god del mer info en en knopmåler gir..

 

Er propellen feil, så burde du spare til en ny. Hva du kjøper er jo så klart opptil deg.

Stål koster fra litt over tusenlappen(solas), til mange mange tusen. Til rundt 3000 får du mange gode propeller feks Ballistic.

 

Noe anna jeg ville gjort er å pusse ned dekselet på nytt og evt sparkle det. Det nærbildet så ikke så bra ut :p

Lenke til kommentar

Ny motor blir det nok ikke.. :ermm:

Jeg er jo ikke akkuratt rik :hrm:

 

 

 

Men ikke misforstå det jeg mente med propellen.. Det er den som står orginalt på motoren, men motoren er beregnet for en ca 200 kg mindre båt..

 

Så propellen skal fungere som den skal når jeg er alene, men med 5 stk + bagasje = for lavt turtall.. :D

Endret av 99tnor
Lenke til kommentar

Det som anbsolutt hadde gjort seg på den båten, og hevet verdien, hadde vært og fått lakket/tapet den lyseblå stripa på siden om til den mørkeblå som det er på de nyere båtene fra yamarin.

Ny list hadde også gjort seg hvis det blir aktuelt med omlakkering.

 

En større motor hadde også gjort seg, men du sier du har lite penger, du må huske du selger den gamle, og hvis du er villig til å ha på en litt eldre motor enn den du har nå (94-96mod tror jeg) så kan du faktisk gå ut i null. Evnt kan du legge i litt penger og.

 

Regner med at du har elstart på motoren, synes jeg ser både ledningsnett og kabel, men hvis ikke du har det, eller skulle trenge en startmotor så har jeg det liggende :p

Lenke til kommentar
Det som anbsolutt hadde gjort seg på den båten, og hevet verdien, hadde vært og fått lakket/tapet den lyseblå stripa på siden om til den mørkeblå som det er på de nyere båtene fra yamarin.

Ny list hadde også gjort seg hvis det blir aktuelt med omlakkering.

 

En større motor hadde også gjort seg, men du sier du har lite penger, du må huske du selger den gamle, og hvis du er villig til å ha på en litt eldre motor enn den du har nå (94-96mod tror jeg) så kan du faktisk gå ut i null. Evnt kan du legge i litt penger og.

 

Regner med at du har elstart på motoren, synes jeg ser både ledningsnett og kabel, men hvis ikke du har det, eller skulle trenge en startmotor så har jeg det liggende :p

9583019[/snapback]

 

har elstart som funker fint ja.. :) lakke den stripa, hva ville det kostet?

Lenke til kommentar
Nja.. Både fisking, og bare kose kjøre :D

 

Hvorfor er turtall viktigere enn knopmåler? Det er en Suzuki 40 hk fra 90 tallet en gang..

9570898[/snapback]

 

 

det er viktig fordi du må vite hva turtall motoren ligger på. Knopmåleren trenger du nesten ikke. har selv en yamarin 44sc. På den bruker jeg turtelleren mer enn knopmåleren. Fordi du må vite hvor mye den jobber. Og den er grei å ha viss du skal ligge på marsfart

Lenke til kommentar

For og si det sånn så burde du på små båter høre hvis turtallet blir for høyt da.....

Kommer litt ann på båten hva som er mest og foretrekke, men en knopmåler er vesentlig billigere enn en turteller så valget er ikke så vanskelig synes jeg. Det er klart at har du en speedbåt eller en litt større båt er begge deler og foretrekke.

 

Motor: 40 hk 2T Suzuki fra midten av 90 tallet, med Elektronisk innsprøytning og elektronisk tenning.

 

Vel du har rett med elektronisk tenning, men elektronisk innsprøytning tviler jeg litt på..... Men oilinjection det har du :)

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...