Spenzer Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Hey, jeg regner da med at jeg har prøvd det meste, men vil spørre dere for det. Jeg driver på med en Local Chat ved hjelp av WinSock funksjonen, men det som da er problemet mitt er følgende: Når personen som bruker clienten avslutter clienten, vil jeg at det skal bli sendt en melding til meg, om at den personen disconnecta, men det går visst irriterende nok ikke (ivertfall ikke når det er jeg som styrer ) et eksempel på hvordan jeg har prøvd Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) Winsock.SendData frmStart.txtUsername.Text & " disconnected!" End End Sub noen tips? PFT Andrew Larsen Endret 25. september 2007 av Spenzer Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det er så absolutt en fordel du kaller DoEvents etter enhver SendData-kommando, da det forsikrer at hendelsen ikke bare settes i kø, men faktisk iverksettes. I tillegg bør du fjerne alle forekomster av kommandoen End, da den terminerer prosessen før den har rukket å rydde opp i ressurser og tilkoblinger. For å initiere avslutningen av programmet, bør du heller lukke alle åpne vinduer: Dim Instance As Form For Each Instance In Forms Unload Instance Next Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Det er så absolutt en fordel du kaller DoEvents etter enhver SendData-kommando, da det forsikrer at hendelsen ikke bare settes i kø, men faktisk iverksettes. I tillegg bør du fjerne alle forekomster av kommandoen End, da den terminerer prosessen før den har rukket å rydde opp i ressurser og tilkoblinger. For å initiere avslutningen av programmet, bør du heller lukke alle åpne vinduer: Dim Instance As Form For Each Instance In Forms Unload Instance Next 9566987[/snapback] Takk skal du ha Bør jeg gjøre det på DataArrived og ? Endret 25. september 2007 av Spenzer Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Bruk DoEvents etter alt som må gjøres før koden fortsetter, altså der koden forutsetter at handlingen er utført; at data er sendt, mottatt, skjermbilde er oppdatert, connection opprettet, ... Heller for ofte enn for sjeldent. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå