Gå til innhold

Prossesoren er altfor varm til standar.

Articfare

Anbefalte innlegg

Pakken blir vel pakket og sendt ca kl1500 og da får du opp sporingsnr som søkes på posten.no. Tviler om du egentlig trenger å kjøpe kjøler til 1950pro, kjør heller programmet rivatuner for oppjustering av viftehastigheten når du spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Bestilte vifta til cpu'en på netshop og de andre tinga på komplett, så de er sånn cirka klare i dag.

Synes det er like greit å kjøpe vifta jeg :p. Får litt bedre kjøling og så koster det kun 150,- (får stipend).

Men takker for hjelp :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg innstallert vifta, men CPU'en ligger på 60*C til vanlig, altså -10*C...

Mens vi innstallerte vifta hadde vi litt problemer i og med at vi alltid skifta possisjon av vifta, siden den først var feil, derretter fant vi ikke dt skrujernet og videre. Vi måtte sette kjølepasta på flere ganger, så nå aner jeg ikke va problemet kan være.

RPM'en er på 1337 :p

Endret av Articfare
Lenke til kommentar

CPU'en er ikke overklokket og vi tok et lite lag med kjølepasta.

I BIOS'en er gradene på 40*C, mens på Speedfaner den oppe i 56*C.

Sikkert noe problemer. Har du forslag til andre programmer som kan måle gradene?

System står på 33*C btw og Core på 3*C

Lenke til kommentar
[...]

I BIOS'en er gradene på 40*C, mens på Speedfaner den oppe i 56*C.

[...]

9630597[/snapback]

Såvidt jeg kan forstå er dette helt normalt. Bios sjekker temperaturen før CPU-en har trengt å gjøre alt den må gjøre for å starte OS-et ditt. At CPU-en stiger med 15+ grader fra bios til du har fått startet Speedfan er, såvidt meg bekjent, derfor helt normalt.
Lenke til kommentar

Ser ut som alt er riktig og så lenge PC-en ikke stopper opp mens du spiller så er det jo bra nok. Min cpu har idle på ca 34C men når jeg kjører MOHA så stopper PC-en hvis jeg ikke skrur cpuvifta på maks, så det er nokså krevende spill du spiller.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Jeg så på feil sted ang. cpu'en i BIOS'en. Det sto 56*C når jeg var der. Som sagt har jeg AMD x2 4400+, og selv om jeg ikke spiller, er cpuen ganske høyt. Vil ikke bruke 500,- på en vifte som gjør at cpu'en min vil funke like bra og lenge som den egentlig skulle ha funket med den andre viften xD.

Kan det kanskje være noen problemer med CPU'en, at den blir for fort varm i seg selv?

GPU'en er også ganske varm, 60*C idle.

Bør jeg sende meld. til komplett om problemene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...