Gå til innhold

Prossesoren er altfor varm til standar.

Articfare

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat merket at prossesoren min er altfor varm når jeg bruker den til vanlig. Etter jeg har startet opp PC-en ser jeg at cpu'en er på 60*C og nå, som jeg ser på tv med den, er den på 70*C.

Hva kan problemet være? Den kræsjer ofte når jeg spiller noen spesielle spill, f.eks Red Orchestra, MoH A demo og Bioshock.

Kan det være vifta eller kanskje kjølegugga? Skal bytte den i morgen, men vil ha noen andre tips i tilfelle det ikke er feilen.

Articfare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekk kjøleren for støv. har du god luft sirkulasjon i kassa? funker vifta? står cool&quiet (eller tilsvarende for intel) på?

ellers så kan du kanskje informere om oppsettet ditt, noen cpuer er jo ganske varme normalt sett.

9566615[/snapback]

Her står noe om hva jeg har.

CPU'en er bare et halvt år gammel og ser ikke noe støv.

Kassa er åpen, så tror ikke det har noe med det å gjøre?!

Vifta funker og står på fullt etter det jeg ser.

Lenke til kommentar
Hmm, det funka ikke å bytte kjølepastaen... men kameraten som hjalp meg sa kjøleblokken var ganske dårlig, selv om det er en standar da.

Vil problemet bli løst hvis jeg bytter ut kjøleblokken til en bedre kjøler?

9603104[/snapback]

Betydelig mye, bruker selv noctua 12f og er veldig fornøyd med overklokk 3.2ghz på 43C max load

Lenke til kommentar
Hmm, det funka ikke å bytte kjølepastaen... men kameraten som hjalp meg sa kjøleblokken var ganske dårlig, selv om det er en standar da.

Vil problemet bli løst hvis jeg bytter ut kjøleblokken til en bedre kjøler?

9603104[/snapback]

Betydelig mye, bruker selv noctua 12f og er veldig fornøyd med overklokk 3.2ghz på 43C max load

9603316[/snapback]

Link?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Tror ikke noen av de du nevnte kan måle seg mot noctua. Men hvis du ikke skal overklokke noe særlig så ville jeg nok kjøpt den rimligste. Men det beste er å kjøpe noe som har kvalitet så slipper du å angre på kjøpet og kan ende med å måtte kjøpe enda en kjøler.

EDIT: Har du bra luftstrøm i kabinettet?

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Ok, tror jeg går for den. Jeg har bra luftstrøm i kabinettet (har lokket oppe :p).

Men jeg har tenkt å finne en vifte til skjermkortet også, en som fungerer til både X1950pro nå og 8800 korta i fremtiden.

Har sett på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319310 , men er ikke sikker om den funker.

Btw. Jeg har også tenkt å oppgradere rammen og har to like 512mb ddr2 ram, tilsammen 1gb. Det jeg lurer på er om jeg burde kjøpe et parr til eller 2gb ram, som ikke er likt da. Vil ytelsen bli 3 gb da?

Lenke til kommentar

Ok, tror jeg heller skal ta en som passer til X1950pro og så se om jeg trenger å oppgradere til sommern eller no.

Men du ville kjøpt 2gb og kjørt den i dual med de to andre, altså jeg får tilsammen 3gb?

Arg.. når jeg hadde tenkt å bestille, var ikke Noctua kjøleren der. Skal sjekke på datakjeden i morgen:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...