Articfare Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hei. Jeg har akkurat merket at prossesoren min er altfor varm når jeg bruker den til vanlig. Etter jeg har startet opp PC-en ser jeg at cpu'en er på 60*C og nå, som jeg ser på tv med den, er den på 70*C. Hva kan problemet være? Den kræsjer ofte når jeg spiller noen spesielle spill, f.eks Red Orchestra, MoH A demo og Bioshock. Kan det være vifta eller kanskje kjølegugga? Skal bytte den i morgen, men vil ha noen andre tips i tilfelle det ikke er feilen. Articfare Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 sjekk kjøleren for støv. har du god luft sirkulasjon i kassa? funker vifta? står cool&quiet (eller tilsvarende for intel) på? ellers så kan du kanskje informere om oppsettet ditt, noen cpuer er jo ganske varme normalt sett. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 sjekk kjøleren for støv. har du god luft sirkulasjon i kassa? funker vifta? står cool&quiet (eller tilsvarende for intel) på? ellers så kan du kanskje informere om oppsettet ditt, noen cpuer er jo ganske varme normalt sett. 9566615[/snapback] Her står noe om hva jeg har. CPU'en er bare et halvt år gammel og ser ikke noe støv. Kassa er åpen, så tror ikke det har noe med det å gjøre?! Vifta funker og står på fullt etter det jeg ser. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Er den overklokket eller fått for mye strøm? Får du noen feilmelding? Endret 25. september 2007 av Duqe Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Er den overklokket eller fått for mye strøm? Får du noen feilmelding? 9568897[/snapback] Nei, den er ikke overklokket og jeg har heller ikke fått noen feilmelding. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Mitt første tips er å ta av kjøleribben, sjekk kjølepasta, sett på kjøleribben igjen. Kan være dårlig kontakt mellom CPU og kjøler. Lenke til kommentar
flugis Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Like bra å bare fjerne gammel kjølepasta å rense overflaten på cpu og kjøler godt før du tar på ny. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Ok... takker for svar. Skal prøve det Legg gjerne inn andre tips også hvis det ikke funker. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Hmm, det funka ikke å bytte kjølepastaen... men kameraten som hjalp meg sa kjøleblokken var ganske dårlig, selv om det er en standar da. Vil problemet bli løst hvis jeg bytter ut kjøleblokken til en bedre kjøler? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hmm, det funka ikke å bytte kjølepastaen... men kameraten som hjalp meg sa kjøleblokken var ganske dårlig, selv om det er en standar da. Vil problemet bli løst hvis jeg bytter ut kjøleblokken til en bedre kjøler? 9603104[/snapback] Betydelig mye, bruker selv noctua 12f og er veldig fornøyd med overklokk 3.2ghz på 43C max load Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Hmm, det funka ikke å bytte kjølepastaen... men kameraten som hjalp meg sa kjøleblokken var ganske dårlig, selv om det er en standar da. Vil problemet bli løst hvis jeg bytter ut kjøleblokken til en bedre kjøler? 9603104[/snapback] Betydelig mye, bruker selv noctua 12f og er veldig fornøyd med overklokk 3.2ghz på 43C max load 9603316[/snapback] Link? Takker for svar Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Stort sett anbefalt av alle. http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=973&pageID=2628 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326999 Men selv hadde jeg litt problemer med mitt asus striker pga heatpipes som er temmelig høye på hovedkortet. Måtte da bøye noctuaen litt på sidene, men det gikk helt fint. Endret 30. september 2007 av Duqe Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Jeg har sett på denne og denne og den sist nevnte din? Er den til 139,- like bra som den til 439,- og hvor stor er forskjellen? Kanskje jeg burde ha en vifte til skjermkortet også? Endret 30. september 2007 av Articfare Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Tror ikke noen av de du nevnte kan måle seg mot noctua. Men hvis du ikke skal overklokke noe særlig så ville jeg nok kjøpt den rimligste. Men det beste er å kjøpe noe som har kvalitet så slipper du å angre på kjøpet og kan ende med å måtte kjøpe enda en kjøler. EDIT: Har du bra luftstrøm i kabinettet? Endret 30. september 2007 av Duqe Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Ok, tror jeg går for den. Jeg har bra luftstrøm i kabinettet (har lokket oppe ). Men jeg har tenkt å finne en vifte til skjermkortet også, en som fungerer til både X1950pro nå og 8800 korta i fremtiden. Har sett på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319310 , men er ikke sikker om den funker. Btw. Jeg har også tenkt å oppgradere rammen og har to like 512mb ddr2 ram, tilsammen 1gb. Det jeg lurer på er om jeg burde kjøpe et parr til eller 2gb ram, som ikke er likt da. Vil ytelsen bli 3 gb da? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ville nok kjøpt 2gb ram og kjørt alle sammen som dual. Skjermkortkjøleren du har linket til passer ikke til 1950pro eller 8800, en kjøler som passer til begge kortet tror jeg du ikke vil finne. Men hvis du skal oppgradere til 8800 senere så ville jeg ventet og kjøpt Zalmans 8800 kjøler som koster ca 500kr. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Fant enda en test til noctua 12 http://www.hardware.no/tester/kjoling/aatt...kjolere/34980/9 Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Ok, tror jeg heller skal ta en som passer til X1950pro og så se om jeg trenger å oppgradere til sommern eller no. Men du ville kjøpt 2gb og kjørt den i dual med de to andre, altså jeg får tilsammen 3gb? Arg.. når jeg hadde tenkt å bestille, var ikke Noctua kjøleren der. Skal sjekke på datakjeden i morgen:p Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Denne er jo rimelig (koster ca 150kr hos komplett) og støyer ikke så mye. 3GB er å anbefale for fremtiden. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Ok, nå har jeg bestilt kjøleren fra netshop.no, skal hente den, men når vet jeg at den er klar til å hentes? Statusen er åpen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå