Gå til innhold

nærkontakt med "outofspace"?

Boneraw

Anbefalte innlegg

det var det jeg først "trodde" da plutselig gitarforsterkeren min "sang" ut alle mulige rare lyder og språk. så fant jeg ut at det var både kinesisk, tysk og engelsk språk de snakket. hørtes ut som noen radio/tv programmer!

skjønner ikke hvordan dette kommer inn i min forsterker!

facts: det kommer bare når jeg har på heavy distortion(mye vreng) og når jack er dradd så vidt litt ut av gitaren. det er DA det SKJER!

noen som har opplevd noe lignende?

(muligens en form for bølger og at gitaren min fungerer som mottaker, ikke vet jeg.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig :/   Ingen som kan forklare dette?! En kompis av meg hadde våknet av at PC høytalarene spilte gammel blues. Uten av PC-en var på.. Skummelt.

Men hvordan i helvete skal den klare og få inn radio? Forklare?

9567084[/snapback]

I motsetning til de fleste moderne radiosendinger idag som bruker radiosignaler med høy frekvens sender noen radiokanaler fortsatt langbølgede radiosignaler (med lav frekvens). Disse blir reflektert av visse stoffer i atmosfæren og vil dermed kunne nå over store distanser. Det er visse typer metaller som fungerer fint som mottakere for slike radiosignaler, og dermed plukker gjerne høytalere opp russiske radiosignaler og spiller disse. Dette var da en veldig forenklet forklaring på det hele. Orker ikke å sette meg inn i alle begrepene og faktaen i farten.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...