Boneraw Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 det var det jeg først "trodde" da plutselig gitarforsterkeren min "sang" ut alle mulige rare lyder og språk. så fant jeg ut at det var både kinesisk, tysk og engelsk språk de snakket. hørtes ut som noen radio/tv programmer! skjønner ikke hvordan dette kommer inn i min forsterker! facts: det kommer bare når jeg har på heavy distortion(mye vreng) og når jack er dradd så vidt litt ut av gitaren. det er DA det SKJER! noen som har opplevd noe lignende? (muligens en form for bølger og at gitaren min fungerer som mottaker, ikke vet jeg.) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det er mange forsterkere som har radiomottak som hobby på si. PC-høyttalerne mine disker opp med russiske nyheter fra tid til annen. Tror det har noe med dårlig skjerming å gjøre. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 godt mulig det er det ja:P synes det var litt vittig at plutselig jeg hørte en sang av edith piaf:D hehe Lenke til kommentar
Leema Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Merkelig :/ Ingen som kan forklare dette?! En kompis av meg hadde våknet av at PC høytalarene spilte gammel blues. Uten av PC-en var på.. Skummelt. Men hvordan i helvete skal den klare og få inn radio? Forklare? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Merkelig :/ Ingen som kan forklare dette?! En kompis av meg hadde våknet av at PC høytalarene spilte gammel blues. Uten av PC-en var på.. Skummelt. Men hvordan i helvete skal den klare og få inn radio? Forklare? 9567084[/snapback] I motsetning til de fleste moderne radiosendinger idag som bruker radiosignaler med høy frekvens sender noen radiokanaler fortsatt langbølgede radiosignaler (med lav frekvens). Disse blir reflektert av visse stoffer i atmosfæren og vil dermed kunne nå over store distanser. Det er visse typer metaller som fungerer fint som mottakere for slike radiosignaler, og dermed plukker gjerne høytalere opp russiske radiosignaler og spiller disse. Dette var da en veldig forenklet forklaring på det hele. Orker ikke å sette meg inn i alle begrepene og faktaen i farten. Endret 24. september 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Den første elgitaren min gjør noe tilsvarende. Henter inn signaler fra andre vokalforsterkeren på lokalene bandet øvde før vi ble oppløst. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Si meg...var det ikke nettopp en tråd om dette her et eller annet sted på forumet? oO Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Si meg...var det ikke nettopp en tråd om dette her et eller annet sted på forumet? oO 9568609[/snapback] Helt riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå