Asbjørn T. Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Jeg sliter med det.... jeg har fra før av Telenor sin cd installert.. men skal jeg fjerne dette før jeg installerer rasppoe? og hvordan går jeg frem for å installere rasppoe etterpå... sliter med den manualen... får opp en melding om at jeg ikke har noen såkalte "Dual-up connections" hva gjør jeg? noen som har erfaring md å installere det? Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Har du lest den vedlagte beskrivelsen? Der står jo hvordan du avinstallerer de gamle og installerer de nye. Når det er sagt så har jeg ikke fått den store dreisen på det selv så jeg gav opp RASPPPOE og innstallerte de gamle igjen. Om du ikke har veiledningen så ligger den her : http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...e-RASPPPoE.html Lykke til Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Jeg avinnstallerte Telenor driveren med Add/remove programs i controlpanelet, men da hadde bare lagt inn driveren (kjørte ikke hele CD'en som oppdaterer IE). Deretter fulgte jeg bare installasjons veiledningen til RASPPPoe og det funket med en gang Men husk at du må kjøre .EXE fila som følger med, det er denne som lager Dial-up connection. Denne blir liggende som en vanlig modem dail-up under "Network and dial-up connections", men heter "Connection through Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter" eller noe lignende avhengig av hvordan nettverkskort du har. Gå deretter inn på "internet options" i IE og sett den nye dial-up'en som default under "connections". Når det er gjort trykker du settings for denne og legger inn brukernavn og passord for oppkoblingen. Da skulle det virke... Ble mye dette, men håper du får det til.... PS. Bruker Win2000 så det er ikke sikkert det gjøres på helt samme måte på 98/me/xp. Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg sliter. Jeg følger veiledningen men jeg skjønner bare ikke ossen jeg avinstallerer den gamle PPPOE. Jeg bruker XP Så hvis noen der ute kunne forteller meg konkret hva jeg må gjøre først,.. (Fikk adsl i dag. Weeeee) mvh Sephiroth Lenke til kommentar
bentyman Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hvis du bruker XP får du beskjed under innstalleringen om du vil koble til med adsl eller isdn. Adsl driverne til XP fungerer bedre en den telenor har. Du kan sikkert legge dette til i eksterne tilkoblinger fra Xp også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå