Gå til innhold

Levetid på ps 3?

Coraxx

Anbefalte innlegg

Hei

Fått meg ps 3 forrige uke, sitter og tenker på levetiden. hadde en ps 2 en gang, etter noen år (3-4) så brøt den sammen. De på El kjøp sa den var utdatert og måtte kastes. Noen som vet om det er samme greia med ps 3? Ganske dumt og brenne av 6 tusen hvis den lever max 4 år.

En annen ting er folding@home. Kan eg ha dette stående på 24/7? Eller vil det redusere levetiden / slite på ps3`n?

Er litt bekymert for min nye elskling :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge den varer kommer vel ann på hvor mye du bruker den. Står den og samler støv og blir brukt kanskje 2-3ganger i året så vil jeg tro at den vil vare en stund. Dessuten så er det som oftest lasern som tar kvelden først, ikke prossesoren(som er i bruk når du kjører folding)

Lenke til kommentar
Hvor lenge den varer kommer vel ann på hvor mye du bruker den. Står den og samler støv og blir brukt kanskje 2-3ganger i året så vil jeg tro at den vil vare en stund. Dessuten så er det som oftest lasern som tar kvelden først, ikke prossesoren(som er i bruk når du kjører folding)

9565780[/snapback]

du sier noe der, det var laseren som kvelda på ps 2`n. :hmm:

Lenke til kommentar

Vill tro den lever til PS4 kommer :) Ps2en min tok kvelden etter 4 år med mye spilling + lånte spill som var masse riper på (Laseren blir mer slitt av det)

Ps3en har en god nok Blu-Ray laser og med Blu-Ray disker som er veldig vanskelig å få riper på så tørr jeg tippe at den lever lengre enn PS2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

En slik maskin har sikkert en teknisk levetid på 8-10 år, kanskje enda mer hvis den behandles optimalt. I alle tilfelle har en PS3 (i likhet med din gamle PS2) 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
chippe kommer jeg aldri til å gjøre, vil ikke tukle med ps3`n  :no:

9565922[/snapback]

Selvfølgelig skal du ikke tukle med din ps3 selv, da ber du jo om trøbbel...

Men kommer det en skikkelig chip (tok vel borti 5 år før det kom en skikkelig til ps2) så må du jo selvfølgelig få en montert, av noen som kan det ;)

Lenke til kommentar

Har en gammel ps2 som jeg kjøpte et halvt år etter release, funker den dag i dag den :) husker ikke når ps2 kom jeg, men det begynner vel å bli noen år siden.

Har blitt flitti brukt og har hatt den med meg rundt om kring, venner, flytting og diverse. Aldri hatt noe problemer med den. Samme med ps1 som jeg har stående her. Den fungerer fortsatt :D

Lenke til kommentar
Har en gammel ps2 som jeg kjøpte et halvt år etter release, funker den dag i dag den :) husker ikke når ps2 kom jeg, men det begynner vel å bli noen år siden.

Har blitt flitti brukt og har hatt den med meg rundt om kring, venner, flytting og diverse. Aldri hatt noe problemer med den. Samme med ps1 som jeg har stående her. Den fungerer fortsatt :D

9567144[/snapback]

Samme hAr :D kjopte min ps 1 og 2 rett etter de kom og begge lever enda :thumbup:

Lenke til kommentar
Folding vil nok helt sikkert nedsette levetiden av PS3-en. Men om levetiden allikevel er så lang at dette ikke har noen betydning kan nok ingen her vite.

9567200[/snapback]

Dette er nok hovedgrunnen til jeg ikke folde, er redd for ps3en min :love:

Holder konsollen ren ved å tørke litt med en samsungklut som fulgte med HDTV-en og holder den vedlike :thumbup:

Lenke til kommentar
chippe kommer jeg aldri til å gjøre, vil ikke tukle med ps3`n  :no:

9565922[/snapback]

Dette burde jeg sikkert vite, men hva er grunnen til å chippe ps3 en? :hmm:

9568957[/snapback]

Spille andre soner tenker jeg.

---

Reklamasjonsretten på PS3 er 5 år. Det var den også på PS2 (var til og med en sak oppe på TV2).

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...