SSSø Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Tenkte jeg skulle reise til Hong Kong rett etter nyttår. Trenger jeg noen form for vaksiner? Husker jeg tok minst 3 vaksiner for å reise til Korea, men dette er 10 år siden, så de funker vel ikke fremdeles. Hvis jeg må vaksineres. Er det noen som vet hvor i Bergen jeg får gjort dette? Helst offentlig, siden det mest sannsynlig er billigere. Takker for svar... Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Du trenger hepatitt A, difteri, tyfus, samt malariaprofylakse. Prøv å ringe infeksjonsforbyggende kontor på 55577800. De vet nok hvor du kan få tatt vaksinene. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Du trenger strengt tatt ikke vaksine for å reise til Hong Kong. Har selv reist mye rundt i Kina og store deler av Asia, og har ennå til gode å bli syk på tur (bank i bordet). Men, hvis du føler deg litt småparanoid og har jævlig lyst til å drikke vann fra springen kan du jo sjekke ut nettsiden til Folkehelseinstituttet. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Jeg klarer meg nok helt fint uten vaksiner, men kan jeg ikke risikere at de spør om papirer på at jeg er vaksinert (slik de gjorde da jeg var i korea)? Hun jeg skal besøke der mener det går greit så lenge jeg er fra Norge, men jeg gidd ikke ta noen sjangser. Kjedelig å ikke komme inn i landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå