Gå til innhold

Døde pixler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de kommer direkte fra fabrikken :lol:

hadde en sommerjobb hos ask hvor jeg pakket projektorer og det var helt jævlig med feil på disse, så lenge det var under 3 gikk de rett i esken, håper de har skjepa seg eller går konk

ca. halvparten av projektorene som ble skrudd sammen hadde diverse feil og måtte til reperasjon før de ble sendt ut. noen hadde vært til rep- over 10 ganger før de ble pakket, fraktet og solgt. :lol:

Lenke til kommentar
Lurer på om døde pixler på en lcd skjerm vil være der fra dag 1 eller om dette er noe som kan komme etter bruk....

Døde pixler vil komme etter bruk. Skal se om jeg ikke får trylla fram en URL til deg som forklarer fenomenet, for det er ikke bare CRT skjermer som blir dårligere med tiden. Pixlene vil nemlig dø ut etter hvert.

Lenke til kommentar
Lurer på om døde pixler på en lcd skjerm vil være der fra dag 1 eller om dette er noe som kan komme etter bruk....

Døde pixler vil komme etter bruk. Skal se om jeg ikke får trylla fram en URL til deg som forklarer fenomenet, for det er ikke bare CRT skjermer som blir dårligere med tiden. Pixlene vil nemlig dø ut etter hvert.

Hvor lang tid snakker vi om da? Har jo som kjennt bytterett på det jeg kjøper i 2 uker så litt kjedelig om det dukker opp døde pixler etter 15 dager.

Lenke til kommentar

Døde pixler på lcd skjerm kommer ikke etter bruk..

hvis du har det så er det produksjons feil..

men, enn må tolerere noen få døde pixler.

hvis det er for mange døde pixler, har du rett til å få ny / klage..

jeg har både ekstern lcd skjerm og bærbar. og ingen av disse har døde pixler..

Lenke til kommentar

Ser ut som om folk er litt uenig her...

Jeg er ingen ekspert på temaet, men mener å huske at døde pixler ved levering vanligvis skyldes produksjonsfeil, og at det er lav sviktintensitet (sannsynlighet for feil over dT) på en pixel som fungerer. Dette betyr ikke at den vil fungere for alltid, men at feilraten er lav. Pixler på en LCD-skjerm har ikke økende sviktintensitet mer tiden. Dette betyr i at det er nøyaktig like stor sansynlighet at en pixel dør når skjermen er ny, som når den er flere år gammel (Selv om skjermen er gammel er pixelen like god som ny) Allikevel er det selvfølgelig større sannsynlighet for at en pixel dør i løpet av 5 år enn i løpet av 1 dag. Håper jeg forklarte meg forståelig.

PS: Ta dette med en klype salt, da det er fritt etter hukommelsen.

Edit: ser mange mener at en pixel ikke kan dø dersom den fungerer i utgangspunktet, dette finner jeg lite tolig. (men det er stor sannsynlighet for at den vil overleve mange menge år)

Lenke til kommentar
Dersom du ikke har noen døde piksler vil du heller aldri få noen.
Døde pixler på lcd skjerm kommer ikke etter bruk..

Dette var dagens sprøyt og svada.

Selvsagt kan pixler feile etter hvert, det er jo en anseelig mengde transistorer i en slik skjerm, og transistorer kan jo gå i stykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...