rodriques Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Heisann. Har litt problemer med å finne riktige drivere til laptopen min. Den var originalt vista på når jeg kjøpte den, og etter mye om og men fikk jeg formatert den til XP pro, og så etter mye tull så har jeg nå endelig fått lagt inn drivere. Alle driverne utenom lyddriveren. Har prøvd massevis av dem, men ingen gir meg lyd. Finner heller ikke "maskinvaren" når jeg prøver å lete etter den via kontrollpanelet. Hovedkortet mitt heter Intel Calistoga i945GM/PM og lydkortet heter Intel 82801GBM ICH7-M - High definition Audio controller [A-1] Hadde vært kjempe digg om noen kunne tenke seg og finne frem drivere til meg. På forhånd takk! Endret 24. september 2007 av rodriques Lenke til kommentar
chrisdvx Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Heisann. Har litt problemer med å finne riktige drivere til laptopen min.Den var originalt vista på når jeg kjøpte den, og etter mye om og men fikk jeg formatert den til XP pro, og så etter mye tull så har jeg nå endelig fått lagt inn drivere. Alle driverne utenom lyddriveren. Har prøvd massevis av dem, men ingen gir meg lyd. Finner heller ikke "maskinvaren" når jeg prøver å lete etter den via kontrollpanelet. Hovedkortet mitt heter Intel Calistoga i945GM/PM og lydkortet heter Intel 82801GBM ICH7-M - High definition Audio controller [A-1] Hadde vært kjempe digg om noen kunne tenke seg og finne frem drivere til meg. På forhånd takk! 9565383[/snapback] Tja, Hadde vært letter og finne, hvis du hadde skrevet hva slags laptop du hadde. Men jeg tar en råsjans og tror det er denne driveren du trenger (den øverste) http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...3&GetDown=false Si ifra hvordan det gikk Mvh Chris Lenke til kommentar
rodriques Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Sitter på en HP G5000. Driveren hjalp egentlig ikke så mye, tok den øverste. Saken er at på kontrollpanel, lyder og lydenheter , der står det ingen maskinvare. Lenke til kommentar
chrisdvx Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Sitter på en HP G5000. Driveren hjalp egentlig ikke så mye, tok den øverste.Saken er at på kontrollpanel, lyder og lydenheter , der står det ingen maskinvare. 9577553[/snapback] Igjen, det finnes mange HP G5000 modeller, HP sin driver liste på mod. finnes her: http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_la....x=7&submit.y=3 Jeg vet jo ikke hvilket OS du har, men finn maskinen din her, og last ned orginal driveren, virker ikke dette er det nok en HW feil (hovedkort) neste steg vil nok være og prøve og reinstallere OS, virker det fortsatt ikke da, må du nok sende inn maskinen. Christian Lenke til kommentar
rodriques Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Aner ikke hvilken G5000 modell. Står rett og slett bare HP G5000 på skjermen. Ellers har jeg windows XP. Nevner at PC-en var opprinnelig med vista når jeg kjøpe den Lenke til kommentar
chrisdvx Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Aner ikke hvilken G5000 modell. Står rett og slett bare HP G5000 på skjermen.Ellers har jeg windows XP. Nevner at PC-en var opprinnelig med vista når jeg kjøpe den 9578899[/snapback] Se under maskinen, det pleier og stå sammen med serie nr., Hvis du ikke finner det, ringer du HP og oppgir serienr. så kan de fortelle deg hvilken mod du har, deretter laster du ned riktig driver. Chris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå