Underpants Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Vet ikke om noen band bortsett fra Black Sabbath som er like gode på riff som Pantera. Bare hør på Cemetary Gates, 5 Minutes Alone, eller Cowboys From Hell. Samle-CD-en til Pantera, Reinventing Hell er å anbefales på det sterkeste! Endret 4. oktober 2007 av Underpants Lenke til kommentar
Addan Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Vet ikke om noen band bortsett fra Black Sabbath som er like gode på riff som Pantera. Bare hør på Cemetary Gates, 5 Minutes Alone, eller Cowboys From Hell. The best of CD-en til Pantera, Reinventing Hell er å anbefales på det sterkeste! 9612989[/snapback] ja ... Gåsehud !! Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Vet ikke om noen band bortsett fra Black Sabbath som er like gode på riff som Pantera. Bare hør på Cemetary Gates, 5 Minutes Alone, eller Cowboys From Hell. The best of CD-en til Pantera, Reinventing Hell er å anbefales på det sterkeste! 9612989[/snapback] Reinventing Hell er jo en samlecd, så det blir jo litt rart å si da.. Men Pantera har verdens beste riff, det er sant. RIP Dimebag Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Bra du sjekka signaturen min da Sjekk Black Sabbath hvis du liker riff så godt. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bra du sjekka signaturen min da Sjekk Black Sabbath hvis du liker riff så godt. 9616523[/snapback] Jepp, så noe interessant, sjø! Har hørt en del på Black Sabbath også, ja. Men riffene deres kan etter min mening ikke sammenlignes med Pantera engang, men det blir jo en helt annen sjanger, så det er vel ikke helt sammenlignbart. Selv om bass-soloen på NIB er... Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Regner ikke med så mange her har hørt Spread Eagle, men sjekk det ut: http://www.myspace.com/spreadeaglenyc Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, den skulle jeg likt å lære meg! Du spiller bass du og? Se her! Skriv hva du synes! Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jepp, går musikk VG1.. =) Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Regner ikke med så mange her har hørt Spread Eagle, men sjekk det ut: http://www.myspace.com/spreadeaglenyc 9616543[/snapback] Det var kult, men jeg kan ikke høre ut ifra sangene på MySpace, hva som er spessilet med dem. Når jeg hører på musikk så hører jeg på band som har en uforklarlig X-faktor, som gjør at de blir spesielle og når helt opp. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hallo!Jeg lagde denne tråden fordi det tydeligvis ikke snakkes noe om gammel rock/metal på tråden Backstage. Der går det mye i Folk, Black, Death, Symfonisk og Melodisk, så jeg savnet det gode gamle. Her snakker vi om alt fra CCR til Black Sabbath til Twisted Sister osv. Historie: Rocken ble utviklet fra sjangeren R&B, sent på 40-tallet, sterkt inspirert av Blues, Jazz og Gospel. På 50-tallet kom Rock & Roll'en ved hjelp fra vår venn Kongen. Nå ble gitaren viktigere. Rocken utviklet seg i mange forskjellige retninger, blant annet Hard Rock og Metall, som kom på 60-tallet. Disse markerte seg ved å være kraftigere, hardere og tyngre. Eksempler på band: Led Zeppelin AC/DC Iron Maiden Black Sabbath Deep Purple The Stooges Blue Oyster Cult Kiss Wasp Alice Cooper Guns n' Roses osv. Noen som har noe å tilføye i første-posten? - Send meg en PM 9565290[/snapback] Det er jaggu ikke så rart at diskusjonene fortaper seg i en tråd hvis eksemplene dine danner grunnlaget for debattene ... Hva med "skikkelige" klassikere som: - The Strawbs - ELO - Emerson Lake And Palmer - Uriah Heep - Grand Funk - Jethro Tull - Nazareth - Supertramp - Genesis - Lou Reed osv, i det uendelige ... Guns n' Roses, PØH Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Mye av det er Prog Rock, men jeg kan godt legge til dem der! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, har du skulle sett på maken Mesteparten av 60, og gode deler av 70-tallet bestod av nettopp slike. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 mMmm... Supertramp. Roger Hodgson på Steinkjerfestivalen var magisk, selv for meg som ikke hadde billett og satt på hybelen 500 meter unna med åpent vindu og nøt en magisk kveld. Og Uriah Heep og Jethro Tull er jo rett og slett herlige (f2) Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 mMmm... Supertramp.Roger Hodgson på Steinkjerfestivalen var magisk, selv for meg som ikke hadde billett og satt på hybelen 500 meter unna med åpent vindu og nøt en magisk kveld. Og Uriah Heep og Jethro Tull er jo rett og slett herlige (f2) 9616614[/snapback] Steinkjerfestivalen var drit.. Men Jethro Tull er bra. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Geniale trommer på denne. Youtube Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Herlig tromming Pantera er en av favorittbandene mine hvis noen lurer Jeg skrev en 15 siders artikkel om Iron Maiden for et år siden i forbindelse med en skoleoppgave. Jeg kan godt poste den hvis noen er interessert? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Herlig tromming Pantera er en av favorittbandene mine hvis noen lurer Jeg skrev en 15 siders artikkel om Iron Maiden for et år siden i forbindelse med en skoleoppgave. Jeg kan godt poste den hvis noen er interessert? 9641445[/snapback] Det hadde vært fint. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jaja, jeg fikk bare 4 svak på den, men dere kan jo lese den og si hva dere synes? Lenke til kommentar
Eirik_1990 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Jaja, jeg fikk bare 4 svak på den, men dere kan jo lese den og si hva dere synes? 9641616[/snapback] Ikke bry deg om dem, Maiden er konge uansett! Ikke lenge til dem annonserer flere datoer på varedensturneen '08, dem har sagt dem kommer til Norge, men venter i spenning!! Edit: eneste tingen og utsette på oppgaven var at du skrev at Fear of the Dark ikke var noen stor suksess, men sangene Afraid to Shoot Strangers og Fear of the Dark er jo klassikere. ellers en bra oppgave. Endret 5. oktober 2007 av Eirik_1990 Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Syns oppgaven din var bra og du burde fått sekser kun for å skrive om et så bra band. Kanskje fear of the dark ikke var noen stor suksess da den kom ut? Endret 5. oktober 2007 av Underpants Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå