GeirGrusom Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Vel, jeg fikk en melding fra en på MSN øyeblikkelig når han logget på: Finn ut hvem som slettet deg fra MSN uten at du merket det: http://www.status-checkeronline.tk Som må være et virus. Jeg mener også å ha lest om det på forumet, men jeg fant ingenting ved å søke. Noen som vet hvilke prosesser dette gjelder, eller hva viruset heter? edit: jeg har ikke klikket på linken, men jeg kan sende meldingen videre, så han får fjernet dritten. Endret 24. september 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Will Messenger-Tips send IM messages to my online contacts? By using the Online Delete Checker you authorize Messenger-Tips to send Instant Messages on your behalf to your online contacts advertising the site. Siden er en scam som ligner pa de som lurer fjortisser til a sjekke om noen har blokket dem. Det gar ikke an. Men det a sjekke om de andre har deg i sin kontakliste gar an. Men du trenger ikke andre programmer. Du kan sjekke det fra MSN selv. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Joda, jeg er ikke interresert i programmet i det hele tatt, men den meldingen ble sendt til meg uten at avsender var klar over det. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Joda, jeg er ikke interresert i programmet i det hele tatt, men den meldingen ble sendt til meg uten at avsender var klar over det. 9565799[/snapback] Det er en link som går rundt. Du trykker på linken og så krever den passordet og mail-adressen din og med an gang du har skrevet det inn og trykket enter så sender den automatisk den meldingen til alle på kontaktlisten uten at du vet om det. Målet er jo at alle skal bli lurt til det, men folk vet jo bedre enn som så. De fleste i alle fall Tips: Bytt brukernavn så fort som mulig hvis du har skrevet det inn. edit: Mente selvsagt passord over her Endret 24. september 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 brukernavn er vel litt vanskelig. A bytte passord derimot vil jeg anbefale. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det finnes en del varianter av dette msn-viruset. Be gjerne vedkommende om å poste en hjt-logg. Den kan muligens fortelle hvilken variant dette er. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Men det er vel ikke et virus? Det er bare nettsiden som logger pa og sender ut meldinger til alle pa kontaktlisten. eller? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Men det er vel ikke et virus? Det er bare nettsiden som logger pa og sender ut meldinger til alle pa kontaktlisten. eller? 9566607[/snapback] Ja, men dum og naiv som jeg var så trykka jeg på det en gang, men bytta passord med en gang jeg skjønte at det var noe bull. Så skreiv jeg noe lignende i nicket mitt: Til de som fikk en link av meg, ikke trykk, det er noe bull! Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Har fått ein god del sleke meldingar her ja.. er vist ein del folk som ikkje skjønnar at dei ikkje skal skrive inn brukarnavn og passord.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Hmmmm... han sa han ikke hadde trykket på den selv, men hvis den må ha passord, så har jeg han i saksa hehe. Takker for svar! Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Will Messenger-Tips send IM messages to my online contacts? By using the Online Delete Checker you authorize Messenger-Tips to send Instant Messages on your behalf to your online contacts advertising the site. Siden er en scam som ligner pa de som lurer fjortisser til a sjekke om noen har blokket dem. Det gar ikke an. Men det a sjekke om de andre har deg i sin kontakliste gar an. Men du trenger ikke andre programmer. Du kan sjekke det fra MSN selv. 9565357[/snapback] Synd det ikke funker nå. Men før med aMSN kunne du sjekke om noen hadde blokkert deg. De fleste av dette slaget er bare tull. Personlig ville jeg advare folk om å trykke på linken osv. EDIT: Fant kanskje noe som kan være verdt å finne mer ut om angående det om å sjekke om noen har blokkert meg. Endret 26. september 2007 av Lednar Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Nei, det er umulig a sjekke om noen har blokket deg. Men du kan se om noen har slettet deg fra kontaktlisten sin. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Ståle; Kompis av meg mente at det gikk ann å se det. Vet det første allerede. På aMSN er det Konto > Instillninger > Personvern Første vinduet som heter "Min tillat- og blokkeringsliste" er det noen e-post adresser med gule, noen som er svart og noen som har hvit bakgrunn(altså er helt vanlig). Han mener at de som har svart har blokkert deg og de som er gul har deg ikke på listen. Ettersom det jeg har sett så stemmer dette til en hvis grad. Vi testet dette med at han blokkerte meg men e-post adressen hans ble ikke svart. Virker som det tar litt tid eller noe. Vil anbefale andre og sjekke det samme og gi svar. Hadde hjulpet litt med å få en forklaring Vet ikke om det samme fungerer på den vanlige MSNen. Endret 26. september 2007 av Lednar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå