johndoe144 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg lurer på å kjøpe meg et ATI Radeon 9700 PRO. Er dette kortet fremdeles det beste for spilling? Eller er de nye Matrox Parhelia bedre? Kan jeg trygt kjøpe kort nå, eller er det noen sinnsyke nyheter rett rundt hjørnet? Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Radeon 9700Pro er "kongen på haugen", og vil antakelig være det enda et par måneder fremover. Så har du pengen, er det bare å løpe og kjøpe :wink: Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Den eneste sinnsyke nyheten som er "rett" rundt hjørnet (fortsatt en stund igjen) , er vel GF FX... Du kan lese om det her: http://www.hardware.no/nyheter/jan03/asus_v9900.html Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Vil Geforce FX knuse 9700 pro? Så linken, men er ikke helt inne i alle disse tekniske spesifikasjonene... Lurer på om prisen på 9700 pro vil synke når FX kommer? Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 De sier GF FX vil passere 9700 PRO i ytelse, men om det kommer til å knuse det vet jeg ikke... Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Altså, prisen vil kanskje synke litt. ATI kommer også med nye kort i den nærmeste fremtid, men slik vil det komme til å bli fremover. Skal du vente på det beste må du vente lenge. Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Sånn vil det vel være alltid når det gjelder datautstyr,ja. Det er liksom hele tiden noe nytt å vente på... Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg skal forresten kjøpe komplett PC, ikke bare skjermkort. Er RD-RAM mye bedre enn DDR-RAM? Er det viktig å ha ECC på ram'en? Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 RD-RAM er gått ut av produksjon (RD-RAM = RamBus-RAM, eller?! hvis ikke så er det over feil) Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Har RD-RAM gått ut av produksjon?De dyreste modellene til Dell har jo fortsatt RD-RAM. Er RD-RAM og RAM-BUS og RIMM det samme? Lenke til kommentar
F!re Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Matrox Parhelia er vel fortsatt den beste løsningen til fler-skjerm spilling da (3x), selv om den ikke spøtter ut mest fps. Lenke til kommentar
john_a Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Alt er vel det samme. Er ikke 100% sikker på at de har gått ut av produksjon. Du får jo tak i det på komplett, men de har ikke akkurat lagrene fulle.... Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Er det DDR-ram som er det hotteste nå da? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Er det DDR-ram som er det hotteste nå da? Ja :wink: Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 De sier GF FX vil passere 9700 PRO i ytelse, men om det kommer til å knuse det vet jeg ikke... I følge en pressemelding skal Fx kortet, få en ytelse som skal slå Radeon med 40% i enkelte ting. Mvh,Stian Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 RD-RAM er nok på vei ut, men minnebrikkene er fortsatt i produksjon og det kommer nok til å være brikker tilgjengelig en stund enda. Tror likevel DDR er å foretrekke... - Judaz - Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Vis du skal kjøpe nytt skjermkort nå for tiden og SKAL ha det beste så kan du vente til ut i februar på GeForce FX. Som sagt er det ganske bedre enn Radeon 9700....meeeen eg vil tro at du med eit 9700 kort klarer deg fint til de fleste spill viss du har tilstrekkelig CPU or ram. det er det som er så irriterende med hardware, det er ALRDI eit godt tidspunkt å kjøpe på (kanskje uteom ved tilbud). Det er alltid noe bedre rett rundt hjørnet. Når eg skal ha noe nytt kjøper eg det stort sett med en gang. Jo lengre eg venter jo meir i tvil blir eg om det er lurt. Om ikkje prisene faller dramatisk blir fremdeles FX kortet omtrent tusenlappen dyrere enn 9700. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 RDRAM er litt raskere, men sinnsykt mye dyrere. Pris/ytelse er derfor elendig. Pruk penga på noe annet. Prosessor, grafikk? GO DDR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå