Gå til innhold

Reise til Shanghai!

SaintIda

Anbefalte innlegg

Om to uker er jeg i Shanghai, og jeg gleder meg vilt :)

Så bare lurer jeg på, har noen andre her vært der?

Hadde vært fint om noen ville dele noen erfaringer, evt komme med noen tips til hva som er lurt (f.eks. å ha med seg osv).

En annen ting jeg tenkte på er om jeg kommer til å finne mye klær og sko og slikt i min størrelse. (jeg er helt normal :p) Ettersom kineserne er litt mindre kanskje? :p hvertfall i beina..

Så, bare pøs på. Takk :)

edit: jo og forresten, hva burde jeg forberede meg på med tanke på flyturen? er den usedvanlig lang og kjedelig?

Endret av frkfurt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om to uker er jeg i Shanghai, og jeg gleder meg vilt :)

Så bare lurer jeg på, har noen andre her vært der?

Hadde vært fint om noen ville dele noen erfaringer, evt komme med noen tips til hva som er lurt (f.eks. å ha med seg osv).

En annen ting jeg tenkte på er om jeg kommer til å finne mye klær og sko og slikt i min størrelse. (jeg er helt normal :p) Ettersom kineserne er litt mindre kanskje? :p hvertfall i beina..

Så, bare pøs på. Takk :)

edit: jo og forresten, hva burde jeg forberede meg på med tanke på flyturen? er den usedvanlig lang og kjedelig?

9564743[/snapback]

hehe jeg var der for 3 år sia. skulle være der i 2 dager men gadd bare være der 1 dag før jeg fløy videre til thailand hvor jeg var i 2 uker.

bra og billig med shopping og sånn, ja, men da må du bo på det "riktige" stedet. jeg tror jeg bodde i slummen.. siden det er 2 SAS radison hoteller der og jeg valgte vel "feil". hotellet var rett ved en gigantisk runkjøring (og vi vet vel alle hvordan man kjører nedi der) så jeg var våken nesten hele natta pga de idiotiske kineserne som tuter hele tia.

men men. flyturen ville jeg tatt med SAS i hvertfall. de har noen dritbra og nye fly (Airbus A330 eller A340). jeg satt på business da.. sinnsykt bra, elektrisk justerbare stoler som kunne dras ned som senger osv, kom også en kokk med meny over hva vi kunne velge av varm mat osv. men hvertfall, ALLE setene på SAS flyene fra køben til shanghai har en egen 7" tv skjerm så du kan velge hva du vil se på av filmer osv.

EDIT: en VIKTIG ting jeg glemte! når du kommer ut av flyplassen og skal finne deg en drosje så er det sikkert 100 drosjer der. alle har forskjellige priser og noen kan lure deg, noe jeg føler at jeg ble. når du kommer med kofferter går de faktisk og tar fra deg kofferten, bare for å bære den til sin egen bil. så ikke la deg bli lurt.

Endret av vofif
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det viktigste du tar med deg er nok et Kamera!! ikke glem! (og de vanlige 3 P'er: pikk,penger og pass)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Jeg var der for et par uker siden. Siden du reiser med skolen er vel det meste greit og du kommer nok ikke til a kjede deg. Men noen tips er markedene i gamlebyen, de kan naes fra Nanjing road ikke langt fra The Bound som er havna. Sagt pa en lettere mate. Nanjing Road havnesiden. Der finner du et skikkelig freakshow med insekter. dyr og alt som kan krype a ga.

Vil du ha billige klar, har de et nesten offesiellt fake marked der. Om du gar nedover Nanjing road mot havnen. der gagata slutter tar du til venstre, og over brua/elven et sted. der er det et gigantisk kjopesenter hvor alt er fake. du kan kjope alt du kan tenke deg av klar der for ingenting. bare pass pa a prute noe helt sykt! vi snakker at du starter lett pa 10% av det de sier. ALLE som er der prover a svindle deg!

Annet som er godt a vite er at nesten ingen i Kina snakker engelsk. Litt pa McDonalds ol. men det er det. Ikke en gang taxiene snakker noe sarlig engelsk. Ha en kinesisk frasebook med deg sa kan du i alle fall peke pa det du vil ha.

Og unnga ALLE som prover a prate med deg pa gaten, hores rart ut, men du ser nok ut som en turist pa 300m og ALLE prover a svindle deg.

Jeg spurte en av dem om han kunne vise veg til en Bar. etter a ha fulgt han i 5min sier han av vi er framme. Saklart er dette handveskebutikken hans og det er absolutt ingen bar om omradet der...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...