Prizefighter Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Har to mindre spørsmål angående rimelig enkle videoeffekter, er ganske ny med dette. Første spørsmål er hvordan man kan implementere piler som peker på ting i en film. Den andre er en såkalt overgangseffekt; den klassiske skjermen-begynner-å-skurre etc. Hvis jeg ikke har søkt godt nok i forumene så gi meg en /slap. takk edit1: Ok, ser ut til at jeg fant en tutorial om andre spørsmål, "TV simulation effect". Endret 24. september 2007 av Chris88 Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Har to mindre spørsmål angående rimelig enkle videoeffekter, er ganske ny med dette. Første spørsmål er hvordan man kan implementere piler som peker på ting i en film. Den andre er en såkalt overgangseffekt; den klassiske skjermen-begynner-å-skurre etc. Hvis jeg ikke har søkt godt nok i forumene så gi meg en /slap. takk edit1: Ok, ser ut til at jeg fant en tutorial om andre spørsmål, "TV simulation effect". 9564367[/snapback] Å legge grafikk oppå video er såre enkelt hvis man har skikkelig programvare, sa som Final Cut Pro, som jeg bruker i jobbsammenheng, for eksempel. Da lager man grafikken i f.eks. Photoshop, sørger for å ikke ha solid bakgrunn, og lagrer som PSD-fil. På den måten kan man lagre all grafikken man har lyst til å bruke i samme fil, som forskjellige layers, og kan enkelt hente en og en fram igjen i redigeringsprogrammet. Så er det ganske enkelt å importere fila, og legge den inn som et vanlig videospor oppå den eksisterende videosnutten, og tukle med "motions" for å forandre hvor i bildet den skal ligge, størrelse, og alt mulig slikt. Har man After Effects får man omtrent grenseløs valgfrihet innen animasjoner og effekter i tillegg. Men nå er det ikke sikkert du har et like tungt redigeringsprogram, og det er ikke alle billige programmer som lar en gjøre slikt. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg ville bli overrasket om ikke et hvilket som helst redigeringsprogram kan legge inn bilder for å få den pil-peke-effekten=) Hvorvidt de kan trackes til å følge motion osv. eller om dette må gjøres manuelt varierer, men mulig er det! I siste instans kan du alltids rotoscope (redigere frame by frame i photoshop f.eks:P.. har du CS3 kan du laste inn videofila i photoshop og få frames på en rad som i redigeringsprogrammet og lett jobbe med videofila... dette gir uendelige muligheter, men jeg anbefaler å unngå det hvis du kan! ) Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg ville bli overrasket om ikke et hvilket som helst redigeringsprogram kan legge inn bilder for å få den pil-peke-effekten=) Hvorvidt de kan trackes til å følge motion osv. eller om dette må gjøres manuelt varierer, men mulig er det! I siste instans kan du alltids rotoscope (redigere frame by frame i photoshop f.eks:P.. har du CS3 kan du laste inn videofila i photoshop og få frames på en rad som i redigeringsprogrammet og lett jobbe med videofila... dette gir uendelige muligheter, men jeg anbefaler å unngå det hvis du kan! ) 9576075[/snapback] Vel...Windows Movie Maker har vel ikke akkurat noen slik mulighet. Men nå er det mange år siden jeg har vært borti noe billigere enn Premiere, så jeg vet vel egentlig ikke. Forrige var Pinnacle Studio 6, og det var ikke fryktelig bra resultat man fikk der. Men det er jo en del år siden nå. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Kvalifiserer Windows Move Maker til et redigeringsprogram? Men akkurat der har jeg lite å komme med, da jeg aldri har prøvd det=) Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Kvalifiserer Windows Move Maker til et redigeringsprogram? Men akkurat der har jeg lite å komme med, da jeg aldri har prøvd det=) 9576387[/snapback] Hehe, nei, det kan knapt kalles det. Det er videoens svar på Paint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Kvalifiserer Windows Move Maker til et redigeringsprogram? 9576387[/snapback] Ja, det kvalifiseres til et godkjent redigeringsprogram, for folk uten respekt for seg selv. Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Kvalifiserer Windows Move Maker til et redigeringsprogram? 9576387[/snapback] Ja, det kvalifiseres til et godkjent redigeringsprogram, for folk uten respekt for seg selv. 9596852[/snapback] Hehe. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Kvalifiserer Windows Move Maker til et redigeringsprogram? 9576387[/snapback] Ja, det kvalifiseres til et godkjent redigeringsprogram, for folk uten respekt for seg selv. 9596852[/snapback] Vi kan vel si at det er mer enn bra nok for amatører flest som ikke tror de er verdensmestere, men skal sette sammen en vanlig familie- eller feriefilm. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Takker for mange fine svar. Er for øvrig nybegynner med Sony Vegas. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Takker for mange fine svar. Er for øvrig nybegynner med Sony Vegas. 9610701[/snapback] Det er ikke noe problem å sette seg inn i det. Lykke til! Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Kvalifiserer Windows Move Maker til et redigeringsprogram? Men akkurat der har jeg lite å komme med, da jeg aldri har prøvd det=) 9576387[/snapback] Hehe, nei, det kan knapt kalles det. Det er videoens svar på Paint. 9580775[/snapback] Haha, endelig en perfekt beskrivelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå