JRL Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Kan noen kjapt forklare meg hva som er så fantastisk med halo's multiplayer i forhold til andre skyte spill igjennom tidene? Har bare prøvd single player halo selv å fant ut at det var et helt stock skyte spill og tengte ikke mere på det. Endret 25. september 2007 av JRL Lenke til kommentar
Gnarfur Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det er ikke det jeg sier. Hvis du synes at anmeldere skal følge de reglene som du kommer med, er jo spillanmeldelser like mye verdt som det å spørre kameraten din om hva du synes om spillet han har. "Jeg liker ikke rts spill siden det er kjedelig, men spillet er egentlig litt bra så derfor gir jeg det en toer" Jeg tror at anmeldere vill tenkt seg godt om før de skrev noe slikt. Vil si at det er en mellomting av det du og jeg sier. Folk kan ha forskjellig smak, men generelt blir man ofte enig om hvor bra et spill er. Det skjer jo aldri at man elsker et spill som har fått dårlig karakter og synes det er det beste spillet i verden. 9565979[/snapback] Vil vel tro at annmeldere flest til en viss grad er i stand til å skille mellom hva de mener har med smak og behag og gjøre og hva de mener er god/dårlig spilldesign. Begge deler vil det omtrent alltid være enkelte som er uenige i, og det er bare der det gjelder smak og behag at det kan forventes at annmelderen tar hensyn til det. "One kazillion fans can't be wrong. 10/10." Det er jo et spørsmål om enkelte er egnet til å annmelde enkelte spill osv i tillegg. Tror neppe en ennmeldelse gjort av en som misliker sjangeren vil være mye verdt for en som er veldig inne i den, selv om annmelderen prøver å være "objektiv" -- å ha velbegrunnede meninger om hva som er god/dårlig design, være i stand til å skille mellom gimmick og innovasjon osv kan nok avhenge av at man kjenner sjangeren godt (som jeg går utifra at man ikke gjør om man f.eks. mener at RTS bare er en masse tanketom rushing og fightere er like hjernedød buttonbashing). Anngående den Nettavisen annmeldelsen, så synes jeg ikke den var spesielt god lesning, og jeg er neppe enig i den. Men det kommer i det minste fram hva som gjør at det får den poengsummen det får, og da er man jo sannsynligvis i stand til å avgjøre om man synes disse grunnene er gode osv. Alle ett-avsnitts annmeldelsene i diverse blader/aviser som ikke klarer å si noen verdens ting om hvordan spillene er, er vel et langt større problen enn at enkelte annmeldelser er "feil". Det er forøvrig utrolig bra hvis det faktisk er tilfelle at en annmeldelse gir terningkast 4 for å få oppmerksomhet/skille seg ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå