knutis79 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Bil: Saab 900i, 1987 - modell Problem: Bilen lager stygge lyder under kjøring. Hører en hvine/ skrapelyd når jeg kjører. Av og til med dunkelyder. Det høres på meg ut som lydene kommer fra et sted rundt høyre hjul. Lydene er mest fremtredende når jeg svinger til venstre, av og til når jeg kjører rett fram. De forsvinner ved gasspådrag (er med andre ord tilstede når bilen ruller av seg selv) og når jeg svinger til høyre.. Noen tips? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 er muligens diffen som blir herpa. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Drivknutene bør skiftes. Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 drivknute eller hjullager sikkret Lenke til kommentar
knutis79 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 drivknute eller hjullager sikkret 9569267[/snapback] Lager ikke hjullager mer typisk brummelyder? Skal få sjekket drivknutene, høres ikke bra ut i det hele tatt. Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hvis knuten er ødelagt får du knakelyder når du svinger. Det typiske er at mansjetten rundt knuten har sprukket og at det har kommet sand inn i knuten. Sjekk om det er hull/sprekker i mansjetten. Brummelyder er ofte tegn på dårlig lager. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Er bare å ta den opp på en bukk om mulighet og sjekke for slakk i hjul lagre, bærekuler, endeledd osv osv. Se etter lekasje fra diff etc. Mye er gjordt om du får heist den opp og sjekka! Lenke til kommentar
knutis79 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Problem solved! Var hjullageret som var gåent.. Bytta til nytt, og bilen er krute god igjen! Takker for innspill! Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Bil: Saab 900i, 1987 - modell Problem: Bilen lager stygge lyder under kjøring. Hører en hvine/ skrapelyd når jeg kjører. Av og til med dunkelyder. Det høres på meg ut som lydene kommer fra et sted rundt høyre hjul. Lydene er mest fremtredende når jeg svinger til venstre, av og til når jeg kjører rett fram. De forsvinner ved gasspådrag (er med andre ord tilstede når bilen ruller av seg selv) og når jeg svinger til høyre.. Noen tips? På forhånd takk! hei:) har samme ulyder i golfen er nok hjullager som er "kaput" men hvordan kan man egentlig sjekke helt sikkert om hjullager må skiftes? Endret 29. mars 2008 av mads89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå