EinarEriksen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Texas Instruments har laget en mobiltelefon med innebygget prosjektor. Les mer Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Vi har lenge hørt om det, spørsmålet er vel bare når det kommer på markedet. Men det er jo moro å se at det faktisk fungerer Edit: Vet vi noe om de praktiske probleme her, fokusering, varme o.l.? Endret 24. september 2007 av PTRN Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Vi har lenge hørt om det, spørsmålet er vel bare når det kommer på markedet. Men det er jo moro å se at det faktisk fungerer Edit: Vet vi noe om de praktiske probleme her, fokusering, varme o.l.? 9564180[/snapback] Det største problemet tror jeg vil være batterilevetiden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Fokus lar seg sikkert fikse ganske lett, enten med et innebygd kamera, avstandsmåler eller via en manuell fokusring. Varmeproblemer tror jeg er mer aktuelt. Varme er direkte knyttet til batterikapasitet så et varmeproblem vil også gi et problem med varmekapasiteten. Tar løsningen 1W og batteriet er 1000mAh 3,7V så sluker det et batteri på 3,7 timer, i tillegg til hva telefonen bruker selv. Realistisk sett snakker vi om en batteritid på et par timer. For å redusere varmeproblemet og batteriproblemet regner jeg med de bruker en knallsterk LED som lyskilde. Effekt-LED er dyre! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Amobil: Det heter projektor eller prosjektør! Finnes ikke noe i det norske språket som heter prosjektor, det er bare en Mikke Mus-hybrid mellom de to riktige ordene. Ellers spennende sak, men jeg mener det er en stund siden vi hørte om dette allerede. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 selv om batterilevetiden er lav så er det kjekt uansett. Tenk å reise på telttur, biltur hyttetur,, skitur om vinteren når det er mørkt i tilleg til gps, bare vise kordinater og slik på snøen for å vise til andre medskiløpere om det er noen. Ganske futuristisk Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Syns det nesten så ut som en papptelefon som de har satt en projektor i jeg. Tror nok de må få ned størrelsen noen hakk til... EDIT: Prosjektor? ^^ Endret 24. september 2007 av -Teddy- Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Syns det nesten så ut som en papptelefon som de har satt en projektor i jeg. Tror nok de må få ned størrelsen noen hakk til... EDIT: Prosjektor? ^^ 9566104[/snapback] for å vise hvor liten plass den tar, og at den faktisk får plass i en mobiltelefon? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Nåja, mobiltelefon som sprenger bukselumma. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 viser i alle fall at de er godt påvei, og det er ikke sikkert at projektoren tar hele plassen inni den pappeska, en mobiltelefon består av mer enn en skjerm/projektor. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Joda, greit å endelig se prosjektoren i en "mobiltelefon". Har jo hørt om den en god stund nå. Lovende greier. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 problemet slik jeg ser det er å finne en flate å bruke dette mot. men om en finner det, og pakker ett bluetooth tastatur, så har en snart pc on-the-go Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg