Skallbaink Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Bare lurer, jeg har hatt hub fra smc før med 10 mbits men skal ha 100 mbits nå men vurderer switch istedenfor siden jeg har hørt at det blir færre kollisjoner av datapakker. ???? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 en switch er litt smartere, så den sender det den skal, dit den skal. den prøver ikke å sende til alle for å se hvem som "passer" til å ta imot, sånn ca. litt dårlig forklart, men engang forklart. Lenke til kommentar
FeskNisse Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Når du skal kjøpe deg en hub eller switch i dag sier det seg selv: Kjøp Switch! En hub er bittelitt kjappere med 2 tilkoblinger (ikke merkbart, bare teoretisk) Mens en switch er kjappest med 3 tilkoblinger og oppover... Forskjellen er totalt knusende allerede ved 5-6 tilkoblinger. Da er en hub nede i knestående, mens en switch fremdeles klarer å sende full hastighet til alle. TIl hjemmenettverk anbefaler jeg 8 porters 10/100 switcher - De er billige og kjappe (Ser ikke vitsen med å spare 50 kroner for å bytte ut med en 5 porters switch). Gigabit switcher (10/100/1000) er foreløpig veldig dyre - Anbefales kun til nære venner av Bill Gates Lenke til kommentar
Overlord Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Gigabit switcher er kommet betydelig ned i pris. Har en 4 -ports gigabit switch. Vel den kostet nesten 1600.- men tro meg, det er verd hver krone. Overfører 8 Gb på under minuttet, slå den. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 En hub er ikke kjappere enn en switch når det kun er to tilkoblinger. Den er like rask som en switch når det er to tilkoblinger. Lenke til kommentar
Padde Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 En hub er ikke kjappere enn en switch når det kun er to tilkoblinger. Den er like rask som en switch når det er to tilkoblinger. feil Lenke til kommentar
_zk8_ Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 HUBer er halv duplex. så man kan kun "snakke" en vei samtidig. så i det øyeblikken man kopierer en fil og browers filserver samtidig så ryker HUB ytelsen til H.... Switch er tingen. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Forsjellen er i grunn at en hub bruker broadcast ( sender en melding til all i nettverket, eks er det du som skal ha denne pakken) for å finne finne motaker. En switch bruker mac addresse tror jeg det var. Den sender pakkene dirkete til motaker, uten å sprørre all. Du har også intligent hub men det gidder jeg ikke gå inn på nå Lenke til kommentar
qingan Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Gigabit switcher er kommet betydelig ned i pris. Har en 4 -ports gigabit switch. Vel den kostet nesten 1600.- men tro meg, det er verd hver krone. Overfører 8 Gb på under minuttet, slå den. heh.. det må alltid være noen som kommer med innlegg som ikke har noe med saken å gjøre. Bare for å briefe litt med utstyret sitt.. Forresten.. 8000MB/60s=133,3 MB/s du må ha veeldig rask(e) disk(er) for å få til den hastigheten.. eller hva? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 et utfyllende svar får du på http://www.duxcw.com/faq/network/hubsw.htm Lenke til kommentar
Overlord Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Nei nei, det skal være 800 mbps... ikke 8. feil skriving.... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 800mbs = 100MB/s Du må fremdeles ha ein unaturlig veldig rask hd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå