tr0ndern Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Driver og spekulerer i ny spille-PC. Den vil i så fall ha Sound Blaster X-Fi-kort, så i den sammenheng lurer jeg på om det fortsatt finnes hovedkort å oppdrive som ikke har innebygd lydkort fra før? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 da tror jeg utvalget blir tynt... men gjør det egentlig noe at det har integrert lydkort? i de fleste tilfeller går det bra med to, hvis ikke er det jo bare å deaktivere det integrerte i BIOS Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det finnes også Hovedkort med integrert X-Fi lydkort. Raskt eksempel; MSI P6N Diamond Lenke til kommentar
tr0ndern Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Det finnes også Hovedkort med integrert X-Fi lydkort.Raskt eksempel; MSI P6N Diamond 9564003[/snapback] Jøss... Trodde ikke Creative lot hovedkortprodusenter bruke deres chip'er til intregrering på hovedkort... Men takk for tipset. Har et MSI-kort nå som jeg er svært fornøyd med så skal ikke se bort fra at jeg går for den der. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Du kan skru av det integrerte lydkortet i BIOS, da merker du ingen ting til det. Eneste som har grunn til å grine over disse ubrukelige integrerte AC'97 greiene er HiFi interesserte og naturvernere. Lenke til kommentar
tr0ndern Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Har ikke tenkt å protestere på det.. Men som det kom fram lenger opp i tråden så er det tydeligvis en del hovedkort som har mer avanserte greier enn AC'97 innebygd. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 mitt hk har ikke innebygd lyd... Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Jeg har brukt onboard siden nforce2 med soundstorm, da pga. muligheten for å kjøre DD5.1 ut på alt... blir bedre kvalitet enn å gå analog 6ch som du må med creative. Så lenge man kjører digitalt ut så slipper man hovedkilden til støy også - DAC på hovedkort... Det er heller ikke noe særlig å spare på å prøve å finne et mobo uten onboard lyd da de aller fleste har det. Onboard-kortet kan uansett skrus av i BIOS. Endret 29. september 2007 av Wibla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå