Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc fryser seg ved bruk under spill. Skjermkortet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Problemet mitt er at PC-en stadig vekk fryser seg når jeg spiller krevende spill.

Jeg kjøpte denne PC-en i mars iår, og hadde dette kortet i PC-en: Gainward GeForce 7950GT 512MB,1,2ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7950GT-512-GS-TV-DD", men dette lagde ulyder når jeg kjørte spill. Så mye fram og tilbake så krevde jeg ett nytt skjermkort av komplett, for jeg var helt sikker på at det var skjermkortet som var problemet. Så da fikk jeg nytt kort, dette heter: XFX Geforce 7950GT 512mb DDR3, og etter dette så begynte PC-en å henge seg under stor load, altså under spill som world in conflictspillet osv. Hang seg mye i world of warcraft, men jeg satt ned grafikkinstillingene og da ble det bedre, men henger seg av og til der også. Det som skjer er at PC-en fryser seg, kan la det gå litt til så kommer den tilbake. Men hvis jeg forsetter så drar skjermbilde seg og til slutt så blir plutselig oppløsninga på skjermen satt ned 800x600 eller lavere. Og jeg må restarte PC-en. Har merket at hvis jeg bruker sånn luft på boks rett på skjermkortet så funker spillet litt igjen, men så plutselig kan PC-en henge seg igjen.

Det virker vel veldig ut som skjermkortet er feil i dette? Dette skjermkortet har ikke vifte. Men kjøleribbe, en stor en også.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...