RandomRex Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Heisann! Jeg er ganske fersk i dette forumet, men har nå brukt ganske lang tid på å finne ut mer om det jeg lurer på, uten hell... Det vil si, jeg fant noe om det, men fikk ble ikke helt klok på det. Derfor spør jeg selv. Jeg skal snart kjøpe meg ny PC og tenkte legge ut en 14k for å kunne spille de store spillene som kommer denne høsten. Her snakker jeg selvfølgelig om Crysis, Alan Wake, WiConflict, Ass. Creed og til og med far cry 2 når det kommer ut en gang neste år! Etter å ha lest mye rundt har jeg lest at grafikkortet 8800 GTX (Fått meg meg at ultra er hakket bedre, men kanskje ikke smaker like godt om det koster) er det beste kortet på markedet nå! Allikevel har jeg lest om folk som ikke får spill som blandt annet Lost Planet til å funke ultimat på max (med AA). Da blir jeg litt redd for at jeg svir av nesten 15k for å få en pc som ikke kommer til å klare de store spillene på maks! (Kanskje litt kresen når jeg ønsker maks, men føler det er såpass mye penger at man burde kunne forvente dette hverfall i et halvt år fremover...?) ...når kjøpsdatoen kommer vil jeg nok komme til å legge inn noen flere innlegg med den PC-en jeg kommer til å ville kjøpe, for så å be om råd til forbedringer på diverse deler. Siden jeg da stiller meg litt kritisk til at folk ikke får maks grafikk på dagens spill med dagens beste kort har jeg begynt å lure litt på SLI av GTX. Dessverre blir 2stk 8800GTX 768mb alt for dyrt, men 1stk 768mb, og 1stk 320mb kan man kanskje strekke seg til når kortene har blitt ennå billigere nærmere jul Naturligvis om dette funker da, og om noen har prøvd dette, og sett gode resultater... Derfor spør jeg om noen vet om det går ann å sette to slike kort i SLI, og om noen har prøvd dette og kjent forbedringer? på forhånd takk! Lenke til kommentar
smy Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 8800gtx har kunne 768mb ram 320mb er 88gts så har men anbefals å ha like mengen ram på begge korten Lenke til kommentar
RandomRex Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 8800gtx har kunne 768mb ram 320mb er 88gts så har men anbefals å ha like mengen ram på begge korten 9563757[/snapback] Hmmm... Der sier du noe jeg ikke har tenkt på; gtX = 768mb, mens gtS = 320/640mb... Og disse kan da ikke settes sammen i SLI, eller er det bare ikke anbefalt? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 8800gtx har kunne 768mb ram 320mb er 88gts så har men anbefals å ha like mengen ram på begge korten 9563757[/snapback] Hmmm... Der sier du noe jeg ikke har tenkt på; gtX = 768mb, mens gtS = 320/640mb... Og disse kan da ikke settes sammen i SLI, eller er det bare ikke anbefalt? 9563940[/snapback] For å gjøre det kort og greit. Nei, 8800GTS og GTX kan ikke settes sammen i sli. Lenke til kommentar
RandomRex Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Takker! =D Satse på at 8800GTX 768mb koster såpass lite når jeg eventuelt kommer til å trenge det at jeg kan kjøpe det da! Så får jeg bare håpe 768mb hvertfall holder fram til neste år! Blir uansett for lenge å vente på 9xxx-serien! Lenke til kommentar
Megern Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Takker! =D Satse på at 8800GTX 768mb koster såpass lite når jeg eventuelt kommer til å trenge det at jeg kan kjøpe det da! Så får jeg bare håpe 768mb hvertfall holder fram til neste år! Blir uansett for lenge å vente på 9xxx-serien! 9565316[/snapback] Har et 8800GTX selv. Veldig fornøyd, men du trenger en grei psu til den. 8800GTX holder nok til det meste untatt ekstreme oppløsninger fram til neste år ja. Titler som crysis på en ekstrem oppløsning vil nok gtx slite litt med, men mer vanelige oppløsninger vil nok gå bra. Edit: Vis du har ekstrem oppløsning så vet du nok selv hva dette er Endret 24. september 2007 av Megern Lenke til kommentar
RandomRex Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Hehe, joa... Nå skal det sies jeg ikke har så ekstrem oppløsning, og kommer mest sannsynlig ikke til å få det med det første heller. Derfor er det godt og høre at kortet duger til det meste jeg kan bruke det til. Jeg vet ikke helt hvilken psu du bruker men jeg tenkte personlig gå for: "Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz", og dette sammen med "OCZ DDR2 4096MB Ram". Dette burde vel være greit ved siden av GTX, og gjøre at den kan kjøre maks!? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hehe, joa... Nå skal det sies jeg ikke har så ekstrem oppløsning, og kommer mest sannsynlig ikke til å få det med det første heller. Derfor er det godt og høre at kortet duger til det meste jeg kan bruke det til. Jeg vet ikke helt hvilken psu du bruker men jeg tenkte personlig gå for: "Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz", og dette sammen med "OCZ DDR2 4096MB Ram". Dette burde vel være greit ved siden av GTX, og gjøre at den kan kjøre maks!? 9565632[/snapback] Det holder fint det systemet der. Et konge system . Jeg bruker denne psu'en https://prisguiden.no/product.php?productId=48089 . Det er en god psu, så du kan trygt kjøpe den vis du har lyst på den. Hardware hadde vel en test for ikke så lenge siden også. Fant den her: http://www.hardware.no/tester/stromforsyni...ir_hx620w/40195 8800GTX=Spiser det meste av spill til frokost. Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Tror neppe du får bruk for 2*8800gtx. Men du kan jo bare kjøpe ett først, og så kjøpe et til etter hvert hvis du ikke er fornøyd. Eller utvide den dagen det kommer et spill som krever det. Da er det kanskje blitt billigere også. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ryktene tilsier at G9x kortene kommer i midten av november :o http://www.theinq.com/?article=42569 Lenke til kommentar
RandomRex Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Jasså? Midten av November sier du? Det kunne jo til nød vært verdt å vente på... Det vil si, vet du om dagens hovedkort støtter G9x serien? Så jeg eventuelt kunne kjøpt et dårlig(ere) gkort nå, og kanskje kjøpe g9x som en førjulsgave til megselv i november? Eventuelt hvilket HK passer? Kan jo legge til: Vet vi noe om prisen, og hvor sikker den kilden er? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Ryktene sier PCI-E v2.0, så om det blir kompatibelt med dagens hovedkort tviler jeg bittelitt på... vet ikke om de standarene er bakoverkompatible.. edit: ser ut til at pci-e 2.0 er bakoverkompatibelt med v1.0 ja.. så da er det ingen grunn til å uroe seg =) prisene vil nok ligge på 4000 for "gts", 5000 for "gtx" og 6000+ for "ultra"... det var et lite estimate jeg leste her på forumet... hvorfor kjøpe et dårligere kort som du kun skal ha i litt over en måned?? :S Endret 26. september 2007 av Strupstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå