Gå til innhold

Program for å tegne kretser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg registrerte meg i sin tid på Autodesks studentsider, da fikk jeg laste ned en "educational version" (fullversjon, men vannmerke på tegninger) av Autocad Electrical.

 

Skal du tegne el-installasjoner er vel likevel Autocad med ELI eller Magicad som er nevnt lengre opp bedre - men de koster antageligvis flesk. Vi hadde tilgang til disse i studietiden, så går du på en ingeniørhøgskole eller NTNU er det godt mulig du kan finne dem på en datasal nær deg.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

Vi bruker orcad capture til skjemategning og pspice til simulering på skolen min, det finnes i en demoversjon med noen begrensninger på nett, mangler ting som opamp-modeller og transistor-modeller.. Men i fullversjonen vi bruker finnes omtrent alt, og det som mangler er ikke verre enn at vi tegner opp, og kan lage egne symbol av, som legges til i biblioteket vårt.

 

Og quartus2 som ble nevnt ovenfor er strengt tatt et program til tegning av digitale kretser, og vhdl-skriving, så det faller under feil kategori!

 

orcad demo finnes hos www.cadence.com tror jeg, om du roter litt rundt på siden der!

Endret av FrodeLono
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...