BigJackW Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hei Har sjekket ut Multisim, men er en del komponenter jeg ikke finner. Blant annet kontaktor, autosikring (thermo + elektromagn.), lyspære 230V. Kan noen anbefale et program som har dette evt. hvor jeg finner det i Multisim? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Proteus - brukte det på elektro selv, inneholder også simulering av kretser, egentlig jævlig morsomt! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Finner ikke noe kontaktor der heller Slik er den vi bruker: Endret 24. september 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 autocad med eli eller magicad bør begge kunne tegne hva som helst av elektriske kretser. begge er imidlertid proffprogrammer og koster en del. mange skoler har riktignok edu-lisenser på dem, så det er mulig du kan finne det på skolen, hvis du er skoleelev. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 http://www.messaggeri.it/xsoftware.htm Mulig du kan finne noe her Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 PCSchematic er supert, men du kan ikke simulere. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 TAkke for svar alle Skal sjekke ut disse programmene litt Tar gjerne imot flere forslag.. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) bump. Hvor finner jeg kontaktor på proteus ? Endret 4. oktober 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
ebukv Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hallo, vekker en gammel tråd her.. Styrer med AutoCAD 2007, noen som vet hvor jeg år tak i en mappe med alle elektrosymbolene? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Har du sjekka Mine Dokumenter? Lenke til kommentar
ebukv Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jaa. Snakker om det Eli greiene..noen som vet hvor man laster det ned? Eller hvor man kan laste ned e zip. fil med alle iconene..? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 ELI koster vel rundt 8000,- spenn. Autocad electrical er også et godt program, men koster nok minst like mye. Lenke til kommentar
ebukv Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Er ikke Eli apps. til Autocad da? Har Autocad 2007, men er lite elektrosymboler der.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Crocodile Technology, har simulering og, om jeg ikke husker feil, kontakorer. Genialt program. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Er ikke Eli apps. til Autocad da?Har Autocad 2007, men er lite elektrosymboler der.. Jo, men det koster like fullt penger. Vanlig AutoCad har ikke el-symboler nei, men AutoCad electric har alt. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index...&id=8444175 Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Jeg registrerte meg i sin tid på Autodesks studentsider, da fikk jeg laste ned en "educational version" (fullversjon, men vannmerke på tegninger) av Autocad Electrical. Skal du tegne el-installasjoner er vel likevel Autocad med ELI eller Magicad som er nevnt lengre opp bedre - men de koster antageligvis flesk. Vi hadde tilgang til disse i studietiden, så går du på en ingeniørhøgskole eller NTNU er det godt mulig du kan finne dem på en datasal nær deg. Endret 16. oktober 2007 av orjanr Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Vi bruker orcad capture til skjemategning og pspice til simulering på skolen min, det finnes i en demoversjon med noen begrensninger på nett, mangler ting som opamp-modeller og transistor-modeller.. Men i fullversjonen vi bruker finnes omtrent alt, og det som mangler er ikke verre enn at vi tegner opp, og kan lage egne symbol av, som legges til i biblioteket vårt. Og quartus2 som ble nevnt ovenfor er strengt tatt et program til tegning av digitale kretser, og vhdl-skriving, så det faller under feil kategori! orcad demo finnes hos www.cadence.com tror jeg, om du roter litt rundt på siden der! Endret 22. oktober 2007 av FrodeLono Lenke til kommentar
-3bna Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) AutoCad er et programm som er "enkelt" å bruke.. Endret 26. oktober 2007 av -3bna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå