supermannen87 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Nå har jeg endelig tatt til vett og installert Ubuntu på maskinen min. Og jeg har bare en ting å si! Hvorfor har ikke jeg gjort dette tidligere? Det er jo en fryd og bruke, ligger så mye info på internett og ting begynner å løse seg etterhvert som tiden går og jeg får lest litt. Må vel egentlig si at den kommandolinja er genial bare du vet hva som skal skrives inn der Alt funker perfekt, ingen lagging, ingen virus og utvalget av programvarer som er meget likt windowsbaserte programmer florerer det av. Er bare litt tilvenning, og jeg savner ikke windows en gang Dette med tanke på at jeg aldri har brukt linux før. Hjertlig takk for et supert OS som er gratis og bruke Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Velkommen til Linux! Lykke til og gled deg. Dette ser ut til å bli en spennende Linux-høst. S Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Grattis. Selv foreldrene mine kan bruke Ubuntu, og de er ganske så grønne på bruk av PC generelt. Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Har faktsik flere venner som nå vurderer og gå over til linux etter å ha fått prøvd det oss meg. Hjelper veldig godt på om du får prøve deg fram og se hvor lett og uproblematisk ting kan gjøres Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Har faktsik flere venner som nå vurderer og gå over til linux etter å ha fått prøvd det oss meg. Hjelper veldig godt på om du får prøve deg fram og se hvor lett og uproblematisk ting kan gjøres 9567576[/snapback] Linux/UNIX åpner en del muligheter som rett og slett er utilgjengelig i Windows. Man kan få alt fra enkle løsninger for hjemmebrukere til tunge og kraftige enterprise-løsninger helt gratis. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg er selv ganske fersk, og jeg ble helt frelst når jeg prøvde ubuntu. Bruker linux på 3/4 maskiner. Så velkommen hit, her florere det av vennlige folk til å hjelpe. Sålenge ting blir lagt opp på en vennlig og høflig måte:) Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Som de fleste andre har sagt her, velkommen. Det er liten tvil i at Linux bare blir bedre og bedre med tanke på at flere store aktører nå begynner å vise støtte for Linux Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Kjøpte meg ny laptop så nå durer Ubuntu 7.10 som bare juling på disken Endelig fungerte wlan og hele pakken! Mye fine guides ute på nettet så virker som man finner en løsning på det meste bare man gidder. Man er skjelden alene om å oppleve akkurat det ene problemet liksom. Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Ja det er sant. Brukt enormt mye tid på hw.no for å sjekke ut de guidene til nybegynnere. Som sagt, fatter ikke hvorfor jeg brukte windows (fortjener ikke å bli skrevet med stor forbokstav) Endret 25. september 2007 av supermannen87 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ja det er sant. Brukt enormt mye tid på hw.no for å sjekke ut de guidene til nybegynnere.Som sagt, fatter ikke hvorfor jeg brukte windows (fortjener ikke å bli skrevet med stor forbokstav) 9571169[/snapback] Akkurat som at jeg konsekvens skriver M$. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Akkurat som at jeg konsekvens skriver M$. 9571182[/snapback] Jeg synes det er synd mange skriver M$. Er ikke så glad i Microsoft selv, men det er jo slik at "alle" bedrifter er der for å tjene penger. Å skrive M$ synes jeg blir litt useriøst, og jeg tror det bidrar til at Linux blir oppfattet som useriøst. Det er mange bedrifter som er like ille/verre enn Microsoft, blant annet Apple, så jeg synes nesten synd på Microsoft jeg, som får all dritten. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hvis du leser linkene i min signatur tror jeg du skjønner hvorfor jeg skriver M$. Det er for å vise min manglende respekt for det selskapet. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg sa ikke at jeg ikke skjønner hvorfor, men jeg står på at jeg mener det er feil å gjøre det. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg sa ikke at jeg ikke skjønner hvorfor, men jeg står på at jeg mener det er feil å gjøre det. 9586000[/snapback] Er faktisk litt enig der. Greit at mange av oss har dårlig erfaring med microsoft men for at andre (windows brukere) skal skjønne hva vi skriver, så er vel kanskje MS eller microsoft best. Det gjør også diskusjonen mer saklig og kan sees som mindre barnslig. De fleste her inne har vel en del imot microsoft så å skrive M$ blir jo smør på flesk, ettersom vi allerede har tatt et standpunkt mot operativsystemgiganten og innstallert Linux på våre maskiner. (jeg sier ikke det er forbudt å skrive M$) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Akkurat som at jeg konsekvens skriver M$. 9571182[/snapback] Jeg synes det er synd mange skriver M$. Er ikke så glad i Microsoft selv, men det er jo slik at "alle" bedrifter er der for å tjene penger. Å skrive M$ synes jeg blir litt useriøst, og jeg tror det bidrar til at Linux blir oppfattet som useriøst. Det er mange bedrifter som er like ille/verre enn Microsoft, blant annet Apple, så jeg synes nesten synd på Microsoft jeg, som får all dritten. 9585453[/snapback] Syns det er synd om Linux skulle bli oppfattet som mer useriøst fordi noen skriver "M$", for det har jo ærlig talt lite med Linux å gjøre. Er ikke spesielt glad i den skrivemåten selv, men syns Microsoft fortjener en god del av den kritikken som kommer også. Hvorfor syns synd på Microsoft? De har sannsynligvis over 95% av markedet på desktop-OS. De som kritiserer er få, men til gjengjeld høylydte. Jeg liker forøvrig heller ikke at det på død og liv må stå "Genuine Microsoft® Windows®" i reklamer osv heller. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det mest geniale jeg har møtt på, på en lang lang tid innenfor pc verdenen, må være: Legg til / Fjern menyen til Ubunutu, hvorfor har ikke windows dette? :s Lenke til kommentar
laerda Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Det mest geniale jeg har møtt på, på en lang lang tid innenfor pc verdenen, må være: Legg til / Fjern menyen til Ubunutu, hvorfor har ikke windows dette? :s 9587091[/snapback] Det er vel fordi Windows ikke har noe pakkesystem på samme måte som ubuntu. Tror det er en av de store styrkene til Ubuntu i forhold til Windows. EDIT: Windows har vel noe lignende. Du skal ha en sånn liste over ting som kan avinstalleres, og der skal det vel være noe windowsgreier som kan legges til og. Endret 27. september 2007 av MaxTiger Lenke til kommentar
marsipankake Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hvis vi skal være litt classy, uten å ville skrive Microsoft eller Windows, så synes jeg vi i Linux ånd burde skrive Redmond-selskapet og Redmond-operativsystemet. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Akkurat som at jeg konsekvens skriver M$. 9571182[/snapback] Jeg synes det er synd mange skriver M$. Er ikke så glad i Microsoft selv, men det er jo slik at "alle" bedrifter er der for å tjene penger. Å skrive M$ synes jeg blir litt useriøst, og jeg tror det bidrar til at Linux blir oppfattet som useriøst. Det er mange bedrifter som er like ille/verre enn Microsoft, blant annet Apple, så jeg synes nesten synd på Microsoft jeg, som får all dritten. 9585453[/snapback] Syns det er synd om Linux skulle bli oppfattet som mer useriøst fordi noen skriver "M$", for det har jo ærlig talt lite med Linux å gjøre. Er ikke spesielt glad i den skrivemåten selv, men syns Microsoft fortjener en god del av den kritikken som kommer også. Hvorfor syns synd på Microsoft? De har sannsynligvis over 95% av markedet på desktop-OS. De som kritiserer er få, men til gjengjeld høylydte. Jeg liker forøvrig heller ikke at det på død og liv må stå "Genuine Microsoft® Windows®" i reklamer osv heller. 9586926[/snapback] Det jeg mente var et person som skriver M$ muligens ikke blir tatt på alvor. Jeg skrev heller ikke at det er synd på microsoft, jeg syns heller det motsatte. Microsoft har ingen produkter, bortsett fra hotmail, som appelerer til meg. Det er snakk om objektivitet når man sier microsoft. M$ er for de som sitter inne med for mye konspirasjonsteroier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå