Gå til innhold

Explosiv tirsdag hos Netshop!( the aftermath)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bump...

ingen som har testa ut v8 kjøleren?

Det var en del som kjøpte den som skrev i denne posten...

Jeg kan se om jeg får montert den i gamle P4 2,0Ghz maskinen min (som samboer bruker), tror det går fint å kjøre uten vifte på den store V8'eren grunnet Heatpipes og stor ribbe + Mist 500W med 120mm vifte som sitter rett over CPU, tror det blir nok luftstrøm.

Skal sjekke CPU temp før og etter montering av V8'eren (både med og uten vifte).

Tror jeg skal klare å få gjort det i løpet av helgen.

Lenke til kommentar

nå skal jeg ha den på en litt varmere cpu enn p4 2,0ghz

Men står at den støtter alle 775 pentium 4 så regner med det går fint, det jeg mest tenker på er om den vill kjøle bedre eller dårligere enn denne:https://prisguiden.no/product.php?productId=40060

foresten er det bilde av kober i bunnen mot cpu, min har ikke kobberfarge :(

Lenke til kommentar

Oppdatering, fikk montert V8'eren på søndag, men ikke fått stresstestet CPU og målt av verdier enda. Med tanke på ukens hektiske plan, drar hjemmefra før 0700 og kommer ikke hjem før 21-23 tiden på kvelden, da er det middag og så seng. Rekker derfor ikke å komme med resultater før til helgen, beklager at det tar litt tid.

Lenke til kommentar

Slik, da er temperaturer målt med V8 kjøleren og her er resultatene. Idle = minst mulig CPU bruk, tilnærmet 0%. Load = 100% bruk via Folding@Home programmet. Temperaturer er målt med Aida32 og Speedfan. CPU modell, frekvens etc sjekket med CPU-Z. Ingen andre programmer ble kjørt i bakgrunnen nå målingene ble utført.

Grove relevant hardware specs for å vise hva som sitter i burken:

CPU = P4 2,0Ghz (Northwood)

Hovedkort = MSI 845PE Max 2, rev 1.0.

PSU = MIST 500W med 120mm vifte rett over CPU.

Kabinett = Chieftech Dragon (litt eldre sølv, ingen kabinett vifterkjørende)

Skjermkort = Hercules Radeon 9800Pro med Zalman ZMVF900CU GPU Kjøler (tror jeg).

Ram = 1GB med vanlig DDR (Crucial tror jeg)

HD = 2 stk 120GB og 320Gb.

Gammel CPU kjøler = en eldre MIST Socket 478, ligner vanlig boxed kjølere i utseende.

Idle = CPU 39-42r, MB = 35.

Load = CPU = 50-52, MB = 37

V8 fan med vifte montert, fikk ikke montert plast-trakt som fulgte med V8'ern for jeg fikk ikke plass, måtte stripse vifte skrått mot V8 og Northbridge kjøleribben.

V8 med vifte og pot-meter monert:

Idle - Fan speed Low : Cpu 38-41, MB 35

Idle - Fan speed medium : Cpu 38-39, MB 35

Idle - Fan speed high : Cpu 36-39 - 33

Load - Idle - Fan speed Low : Cpu 49-52, MB 35

Load - Fan speed medium : Cpu 48, MB 35

Load - Fan speed high : Cpu 43-45, MB 34

V8, vifte montert, men ikke tilkoblet:

Idle : Cpu 48, MB 37

Load : Cpu 60-66, MB 37 (Jeg brøt på 66 grader, jeg vil anta at temp vil stige med 5 grader til over tid grunnet at luft inne i kabinett + rommet vil stige og dermed også CPU temp).

Håper at dette gir litt verdier å gå etter. :)

Simon

Lenke til kommentar

Takk Takk Zimon :)

ser til at jeg muligens beholder den jeg har nå :) og setter den andre i serveren, tester meg litt fram... men blir så my kjølepasta kliss :p hehe..

Vell og merke i den nye maskinene er det montert bra med vifter, men veldig svake vifter så er ikke store luftstrømmen akurat :p

hehe...

Virket ikke så overbevisende på din p4 2.0ghz, nå skal jeg ha inn en intel pentium E2060 som orgianlt er på 1,8ghz men har tenkt å klokken den en del...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...