Gå til innhold

Har fått sms fra en tjeneste jeg aldri har bestilt

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp en sms fra 1963 som jeg måtte betale for. "Se sport eller musikk på pc? ....". Ser at netcom sin side at det er vianett, har aldri registrert meg der. Står heller ikke hvordan ejg kan stoppe dette tullet og har reservert meg mot all form for reklame. Eneste tjenester jeg har vært registrert i har vært inpoc, nå utmeldt for lenge siden, og eurobate.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte rundt og ble satt videre 3 ganger nå til en underleverandør av en underleverandør av en leverandør, ingen av de 2 ovenstående visste noe om hva underleverandørene foretok seg. Har reservert meg mot reklame i brønnøysundsregisteret for et par år siden og i tillegg aldri hatt noe kundeforhold til noen av firmaene jeg har snakket med idag. Kjenner jeg blir mektig irritert over slik tvangsreklame som det ikke går an å sende stopp til engang. Fikk heldigvis reservert meg hos netcom fra å motta noen form for innholdstjenester i fremtiden.

Lenke til kommentar

Dette er sakset fra Post- og teletilsynet:

Hvordan stopper jeg innholdsmeldinger (SMSer) til mobilen?

Såkalte mobile innholdstjenester reguleres ikke gjennom det regelverket PT håndhever. Forbrukerombudet har imidlertid utarbeidet en avtale  sammen med telebransjen om hvordan slike tjenester (SMSer) skal kunne stoppes. Hvis du går inn på hjemmesiden til sms-selskapet, vil du vanligvis kunne finne en oppskrift på hvordan du går fram. Som regel brukes ordet ';STOPP'; når tjenester skal stoppes. Har du for eksempel abonnert på scoringsvarsel fra Champions League (CL) fra Cellus, skal du sende meldingen STOPP CL til 1986, som er Cellus sitt abonnementsnummer. Har du bestilt flere tjenester, kan du stoppe dem med meldningen STOPP ALLE. Dersom du på tross av å sende stopp-melding fortsatt mottar innholdsmeldinger, vil dette være et brudd på markedsføringsloven som Forbrukerombudet kan følge opp, og du bør derfor henvende deg til dem for hjelp. Du kan også fylle ut klageskjema på ombudets nettsider.

Se også artikkel om innholdstjenester på Forbrukerrådets nettsider.

Du skal altså kunne stoppe alle tjenester fra dette nummeret ved å sende "STOPP ALLE" til 1963.

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Når du fikk den sperra hos netcom så vil ikke du kunne bli belastet for slike meldinger noe mer.

De fleste slike leverandører vil også fjerne deg fra sin liste når de etter en viss tid ikke får levert noen melding (/belastning) på ditt nummer, så som regel vil det gå over av seg selv når du fikk den sperren

Lenke til kommentar

Når det gjelder alle slike meldinger så skal det bare være å sende STOPP til avsender nummeret, uansett hva det er. Da skal tjenesten stoppe.

Jeg har selv opplevd at jeg har registrert meg på ett eller annet på nettet for lenge siden og det plutselig begynner å sende ut meldinger som trkker penger fra telefonen.

Endret av Dre_C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...