laaw Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Driver å OC`er min Q6600 G0, med stock kjøleren på et GByte P35C-DS3R Hk. Har overklokket den til 2700 ( 300mhz*9) noe den kjører dønn stabilt på. Tempraturene er også helt greie tror jeg(?), rundt en 55-60 grader på max stress. Problemet er at hver gang skrur av pc`en, så resetter biosen klokkhastighenten. Eller mer nøyaktig, den disabler manuell bus-speed instillinger slik at den booter opp på vanlige 2400mhz. Mens alle andre instillingene er slik jeg forlot dem. Det jeg da må gjøre er å gå inn i windows, restarte maksinen og enable bus-speed manuell instillingen. Den starter da opp helt fint og funker perfekt i windows. Noen som har noen ide på hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
laaw Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 *bump it" Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Kan det hende at CMOS batteriet er flatt? Prøv med et nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå